Brev:
Kæmper med træthed og sult
14. december 2017
Alder:
13 mdr.
Kæmper med træthed og sult
Hej Helen
Vi har en dejlig pige - men vi kæmper med hendes træthed og sult :-(
Her er vores ritual når hun er hjemme - når hun er i institution bliver hun afleveret kl.8.45 og hentet 14.30..
Kl.7-7.30 står vi op og hun får havregrød
Kl.9 brød med smør og ost
Kl.10.45-11 får hun frokost enten rester eller rugbrød med pålæg
Puttes til lur 11.30-12
Kl.14 får hun enten brød/øllebrød eller grød
Kl.15.30-16 får hun alt efter hvad hun fik kl.14 brød/grød/øllebrød
Kl.17-17.30 får hun aftensmad - varm mad
Kl.18.30-19 bliver hun puttet - for tiden med flaske
Hun får vand af kop til alle måltider og indimellem kan man være heldig og snige lidt letmælk i hende. Hun drikker virkeligt meget vand i løbet af dagen og hun er rigtig god til at vise når hun er tørstig.
Hun elsker ost og får ofte en ostehaps om dagen og ofte andet ost også :-)
Hun har fået MME siden hun var 3mdr og der har aldrig været problemer med maven eller andet. :-)
Vi havde lige været inde i en rigtig god periode med at hun blev puttet uden flaske og fik flaske omkring kl.22 og så kunne hun holde sig til næste morgen.. men efter en masse vuggestue-sygdomme og en middagslur på ofte kun 1t så er hun simpelthen så træt og ødelagt at hun sjældent orker at spise sin aftensmad.. så hun får flaske til putning, kl.21-21.30 og igen ved kl.3-4.... hun får EN lur i vuggestuen da vi kæmpede 30-40min med at få hende til at sove sin formiddagslur.. de har købt en “vægt”-pose for at se om det hjalp - har sovet med den en 2-3uger nu men det er ikke blevet længere lure... hun sover ikke længere lure end den time herhjemme, så det det er ikke noget med larm eller uro tænker jeg..
Hun bliver badet ca. 1gang i ugen - skal vi skrue op for dette?? Vil det have nogen som helst effekt på noget??
Om 14dage skal jeg have planlagt kejsersnit og havde lidt håbet at vi var væk fra natflasken kl.3-4... men sådan er det desværre ikke :-( hun er en nem og glad pige lige bortset fra kl.16-18 hvor hun bare er virkelig træt og udkørt...
Jeg har også prøvet et par uger hvor hun blev puttet kl.19 (det var hårdt at holde hende oppe) og så vækkede hende kl.6.30-6.45 for at se om det hjalp på middagsluren men den blev ikke længere af den grund...
Har du nogen som helst tips eller solskinshistorier om at alt nok skal gå?? Som meget gravid og meget træt mor mister jeg tit troen på vi nogensinde får en eller anden form for god nattesøvn🙂
Hilsen