Det der søvn. Igen

1. november 2017

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Det der søvn. Igen

Kære Helen

Jeg har brug for dit råd igen.

Min datter er altså en lille bandit mht. søvnen.
Hun får næsten altid for lidt søvn. Og så har jeg en datter der er ked af det og ofte brokker sig. Jeg synes det er så synd for hende!

Hun er ved at gå fra 2 lure til 1. Det startede da hun havde nogle dage, hvor hun sov 12-12,5 timer om natten. Så sov hun halvanden til 2 om dagen. Perfekt!
MEN som oftest sover hun mellem 10,5-11 timer om natten. Og så desværre ofte kun en time om dagen. Jeg har forsøgt at give hende et 2 lure enkelte dage, men det holder virkelig hårdt! Hun kan ofte fint falde i søvn til første lur, men det kniber med nr. 2 og hvis hun så sover her, så bliver klokken ofte lidt for mange inden sengetid.

Hendes døgn er så ens som de kan blive i forhold til mad ...

Annonce

... og søvn. Det der varierer er hendes mellemmåltider, pga. søvnen, men det er heller ikke meget længere.

I weekenderne herhjemme kan hun ind imellem godt tage 2 timers lur. Men jeg er ofte nødt til at lægge hende lidt tidligere end de gør i vuggeren. Måske fordi hun bliver underholdt dernede? Så jeg ender alligevel med et barn der er ked af det om eftermiddagen. Men dog har hun sovet en god lang lur og det kan fornemmes hos hende.

Jeg er ved at køre rigtig træt i et barn der brokker sig meget. I vuggeren siger de hun er glad.

Nogle gode råd til mere stabil søvn?

Hun kan stadig vågne og græde om natten. Og så tager det en times tid at få hende til at sove igen. Dette dog ikke så ofte mere.

Vi samsover. Bør det ændres?

Venlig hilsen og tak,

Den ellers heldige moar

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Apgar score

Dette er betegnelsen for en undersøgelse som jordemoderen laver af barnet lige efter fødslen. Apgar Score blev udviklet i 1952 af Virginia Apgar og den bruges til at vurdere, hvordan barnet har det, lige når det er blevet født.

Jordemoderen har 5 ting hun ser på:

1. Hun ser på barnets reflekser,- reagerer barnet på forskellige stimuli, griber barnet, søger barnet osv.

2. Hun mærker barnets puls, for at se på hvor hurtigt barnets hjerte slår og om...

Læs mere i Babylex

Hofteklik

Alle nyfødte undersøges for hofteklik - også kaldet hofteskred eller hofteledsdysplasi. Det ses hos ca. 1% af alle børn. Det opdages ofte ved, at man kan høre et lille klik, når barnets ben drejes op mod maven og udad. Det skyldes, at lårbenshovedet kan glide ud af hofteskålen ved denne bevægelse.

Hvis man har mistanke om, at barnet har en medfødt hoftefejl, så vil barnet blive undersøgt med ultralyd. Hvis barnet har hofteklik, skal det behandles med en skinne, der holder benene...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Hvor blev jeg glad for, at du også mener, at min moderlige intuition har noget på sig. At få at vide at ens intuition kan være ok, giver selvtillid. Giver troen på, at man godt kan finde ud af at være mor...

TAK, Lene