Nattevaner

11. oktober 2017

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Nattevaner

Hej Helen,

Jeg har brug for lidt inspiration til hvordan man får lavet nogle gode vaner om natten når han vågner og er ked.

Min søn vågner 7-9-13, forholdsvist sjældent om natten nu, han sover fra 18.30-6.00, men nogle nætter vågner han og det virker lidt som om at han bliver mere ked af det når man har været inde hos ham.

Ofte vågner han og skal bare have hjælp til at finde sutten. Men nogle nætter græder han stadig efter sutten er tilbage, hvis jeg tager ham op falder han til ro i mine arme, men så snart ...

Annonce

... jeg flytter på mig begynder han at græde igen.

Vi starter altid med sut, derefter en hånd på mave/bryst, derefter op i armene. De gange han er kommet op i armene er han ofte endt i barnevognen, da han bliver meget ked af det når han kommer ned i sengen igen. I barnevognen kan jeg vugge ham hen.
Men jeg er ikke så vild med den løsning, da hans barnevogn mest er tiltænkt lur og ikke nat.

Andre dage får han en flaske ekstra om natten og falder hen igen.

Hvad er dine råd til nætter med uro?

Med venlig hilsen
Kris

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Menstruation - efter fødsel

Det er meget forskelligt, hvornår menstruationen begynder igen efter en fødsel. Hos nogle kvinder kommer menstruationen allerede efter ca. 8 uger, men det er også helt normalt, at menstruationen først kommer et år efter, at du har født.

Hvis du ammer, vil det ofte udskyde din menstruation, så menstruationen først vender tilbage, når du begynder at trappe ned i antallet af amninger eller helt er stoppet. Men menstruationen kan vende tilbage på forskelligt tidspunkt, uanset om du...

Læs mere i Babylex

Gulsot nyfødt

Ca. 60% af alle nyfødte får en gullig farve i huden, det kaldes gulsot eller icterus/ikterus. Det opstår ofte, når barnet er 2-3 dage gammelt, og det topper, når barnet er 5 dage.

Gulsot er hos de fleste børn en ufarlig tilstand, som ikke skader barnet, og som ikke kræver behandling. Det opstår, fordi børn fødes med en del ekstra røde blodlegemer. Da barnet lå i livmoderen, var blodlegemerne med til at ilte barnets blod, men efter fødslen har lungerne overtaget denne funktion,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil lige fortælle, at vores datter nu falder i søvn helt af sig selv, og vi har slet ikke haft en kamp med at lære hende det.

Vi skylder dig æren for det, da vi har fulgt dine råd fra din bog og din brevkasse.

Så tusind tak!

Mor til pige på 18 måneder