Gråd og dårlig søvn

15. juni 2017

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Gråd og dårlig søvn

Hej Helen..

Min søn på 12 uger græder konsekvent hver gang han skal sove.

Han er en dreng der har haft en lidt hård start, med en dårlig opstart på amningen (bruger stadig ammebrik), senere 12 dages indlæggelse pga nyrebækkenbetændelse og efterfølgende refluks som behandles med nexium.

Han har gennem de sidste 5 uger sovet dårligere og dårligere om dagen. Hver gang han skal sove er det med gråd inden, medmindre han falder i søvn ved brystet. Hvis han ikke falder i søvn ved brystet skal han vugges og der skal ofte spilles hvid støj.

Han kan nogle gang trilles i søvn i barnevognen, dog stadig med gråd og opvågning så snart den står stille. Her sover han Max 30 min og kan så ikke sove videre.

Vi prøver at putte ham når han ...

Annonce

... begynder at virke træt, med nusseklud og sang, men lige lidt hjælper det.

Han sover rigtig godt om natten i sin egen seng med få amninger. Om dagen kan han kun sove længere lure hvis de foregår på mig og med amninger undervejs.

Det er meget frustrerende at han skal være så ked når han skal sove og samtidig har en så dårlig søvn om dagen, da hans humør og overskud påvirkes meget af det.

I tillæg til dette er han begyndt afvise brystet. Specielt sidst på dagen er amningen en udfordring. Han skriger af brystet og skal til sidst lokkes til at tage det mens jeg vugger ham. Indimellem skriger han alligevel halvvejs. Det er selvom han er egentlig burde være sulten.

Håber du kan hjælpe os lidt videre herfra.

Med venlig hilsen
Mor til Johannes

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

Annonce

Viden om børn:

Ekstra væske baby

Børn, der får flaske, kan i visse perioder have behov for at få ekstra væske. Det kan være ved sygdom med feber, eller i særligt varme sommerperioder.

Nogle gange vil barnet vise behov for en ekstra flaske mælk, og det er helt fint. Børn der får flaske skal have lov til at selvregulere deres behov. Men andre gange vil det være fint at tilbyde væsken som vand. De første 4 mdr. skal vandet koges. Derefter kan barnet få vand fra hanen, med mindre man har privat vandboring.

Læs mere i Babylex

Sygt barn

Det er altid svært at vurdere hvad et lille barn fejler, og er du i tvivl er det altid en god idé at kontakte lægen. Hellere en gang for meget end en gang for lidt.

De mest almindelige sygdomme hos børn er: Forkølelse, øjenbetændelse, mellemørebetændelse, lungebetændelse, maveinfektioner og skoldkopper.

Symptomerne er ofte: Manglende appetit, ondt i maven, opkastning og diarré samt feber.

Hvis det bliver nødvendigt at indlægge barent på sygehus er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusinde tak for dit svar på mit sidste brev vedrørende min dreng. Det varmede at blive mødt med forståelse og indsigt – i forhold til lige netop den problematik vi var i på daværende tidspunkt.

Venlig hilsen
Mor til dreng på 3 år