Brev:
Gråd og dårlig søvn
15. juni 2017
Alder:
3 mdr.
Gråd og dårlig søvn
Hej Helen..
Min søn på 12 uger græder konsekvent hver gang han skal sove.
Han er en dreng der har haft en lidt hård start, med en dårlig opstart på amningen (bruger stadig ammebrik), senere 12 dages indlæggelse pga nyrebækkenbetændelse og efterfølgende refluks som behandles med nexium.
Han har gennem de sidste 5 uger sovet dårligere og dårligere om dagen. Hver gang han skal sove er det med gråd inden, medmindre han falder i søvn ved brystet. Hvis han ikke falder i søvn ved brystet skal han vugges og der skal ofte spilles hvid støj.
Han kan nogle gang trilles i søvn i barnevognen, dog stadig med gråd og opvågning så snart den står stille. Her sover han Max 30 min og kan så ikke sove videre.
Vi prøver at putte ham når han begynder at virke træt, med nusseklud og sang, men lige lidt hjælper det.
Han sover rigtig godt om natten i sin egen seng med få amninger. Om dagen kan han kun sove længere lure hvis de foregår på mig og med amninger undervejs.
Det er meget frustrerende at han skal være så ked når han skal sove og samtidig har en så dårlig søvn om dagen, da hans humør og overskud påvirkes meget af det.
I tillæg til dette er han begyndt afvise brystet. Specielt sidst på dagen er amningen en udfordring. Han skriger af brystet og skal til sidst lokkes til at tage det mens jeg vugger ham. Indimellem skriger han alligevel halvvejs. Det er selvom han er egentlig burde være sulten.
Håber du kan hjælpe os lidt videre herfra.
Med venlig hilsen
Mor til Johannes