Brev:
Udskydelse af lang lur?
4. juni 2017
Alder:
3 mdr.
Udskydelse af lang lur?
Kære Helen
Tak for alle dine gode svar!
Vi er begyndt at gå laaaange ture med S i barnevognen så hun får sig en god lang lur der og en kort. Som regel tager hun en lur på mindst 1,5 time om formiddagen (helst 2,5-3), en halv time til middag hvor jeg også går med hende i barnevognen og eftermiddagsluren tager hun så liggende hos mig for at jeg også har mulighed for at få et hvil. Men det er måske en fejl? Skal jeg være helt konsekvent med at alle lure skal foregå liggende "selv" med mig i nærheden?
Og er det muligt at "skubbe" hendes lange lur så hun tager den til middag i stedet for om formiddagen? Min mor og min veninde har tilbudt at de gerne vil komme og gå en tur med S så jeg kan få et hvil og få sovet lidt, men ofte er hun allerede klar til sin "formiddagslur" mellem 7 og 7:30 og da kan jeg jo ikke rigtig bede folk om at dukke op for at gå en tur med hende. Eller må vi bare acceptere at det er der hun kan sove længe?
Og hvor lang tid skal vi bruge på at lære hende at sove "selv" i en trillende barnevogn, inden vi kan begynde at lære hende at sove i den når den står stille? Hun kunne tidligere sagtens sove flere timer i en stillestående barnevogn, men jeg har hørt at børn nogle gange "taber" denne evne under tigerspring, men at den skulle være mulig at genvinde?
På forhånd tusind tak for hjælpen
Knus Christine