Svøb og aftenputning

13. april 2017

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Svøb og aftenputning

Hej Helen

Jeg glemte en anden ting i vores tidligere brev.

En masse omkring at svøbe og aftenputningen.

Svøbning.
Pt. Svøber vi vores dreng i et tæppe inden han lægges i barnevognen i hans sleebee - dette for hvis vi skal gå rundt med ham og vugge - så er det nemmere at få ham i barnevognen bagefter - men er der ved at være tid til at stoppe med at svøbe ham? Og ligeledes stoppe med at gå grunde - men hvordan? Han er måske i en alder hvor han begynder genre at vil bevæge sig?? Der første han gør når han vågner er at strække armene over hoveder med det samme svøbet løsnes?

Pt. Svøber vi også vores dreng i hans dyne om aftenen når vi går rundt med ham og vugger. Når han sover helt lægges han ned i seng i svøbet.
Når han vågner om natten ammes han og svøbes igen i sengen. Han er meget varm og har det meget varmt i svøbet i ...

Annonce

... løbet af natten tænker vi.
Skal vi til at væk fra dette svøbning??

Vi har overvejer at fortsætte med at svøbe - men at lette på svøbet når han så sover og lægge et let tæppe over - hvis han får møffet dynen helt af.

Vi har også overvejer at svøbet i et let tæppe og når han sover, så over i seng og dynen over og lette på svøbet under dynen?

Og igen har vi overvejet helt at gå væk fra at svøbe - men vi er bange for han vækker sig selv, hvis han ikke er svøbt. Og vi aner ærlig talt ikke hvordan vi skal putte om aftenen - hvis vi ikke svøber, vugger og går rundt / men det GØR ONDT I RYGGEN - hjælp...

Denne putterutine gør også - at det eneste vi kan gør hvis han vågner om natten er at tage han op og svøbe på ny og vugge eller amme - hvordan kommer vi væk herfra??

Hvor længe rådes der til at svøbe?

Med venlig hilsen
En mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Proprioceptive sans

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Den proprioceptive sans kaldes også muskel-ledsansen, stillingssansen og den kinæstetiske/bevægelsessans. Denne sans er kroppens evne til at opfatte bevægelse, muskelkraft, kropsstilling, og det sker ved hjælp af...

Læs mere i Babylex

Strømper

Strømper skal passe til barnets fod og gerne være en lille smule længere.

Til de spæde børn, kan man købe frotté strømper som er dejligt bløde og med næsten ingen elastik og dermed ikke noget, som strammer.

Strømper kan være af uld, bomuld eller af et blandingsprodukt og det kan være en god idé at medtænke, hvad materiale du vælger at købe strømper i. Til børn der sveder meget, kan uld være en fordel. Det samme gælder om vinteren, hvis dit barn f.eks. skal have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Selvom jeg kun har sendt dig to spørgsmål, så kan jeg allerede mærke glæden og roen ved at jeg kan skrive til dig.

Tusind tak!
Hilsen mor til dreng på 7 måneder