Brev:
Længden på søvn
28. marts 2017
Alder:
4 mdr.
Længden på søvn
Hej Helen,
Min søn på 4 måneder har svært ved at sove i længere tid ad gangen. Ind til nu har han maks sovet i 4 timer og typisk 2-3 timer ad gangen.
Jeg kører putteritual hvor han kommer i nattøj, så får han en nusseklud og et nattæppe, hvor efter han ammes mens vi snakker kort om hvad vi har oplevet i løbet af dagen.
Han ammes i søvn i vores seng hvor han ligger i en bedside tremmeseng.
For tiden går han i seng omkring kl 20, hvor han ammes til han sover, typisk vågner han efter 40 minutter og skal have lidt mad og sin sut, derefter sover han og bliver ammet når han vækker mig (typisk med et par timers mellemrum).
Er der noget jeg kan gøre for at forlænge hans søvn?
Om dagen sover han cirka tre lure om dagen (typisk to lure på 1-1,5 time og en kort lur).
Med venlig hilsen
Kristina