Gentagelse af putteritual

28. marts 2017

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Gentagelse af putteritual

Hej Helen,

Min søn er nu 4 måneder, vi har putteritual for lur og et andet for nat.

Mit spørgsmål omhandler at jeg gerne vil øve at lægge ham, idag er hans ritual at han kommer i nattøj, får sin sutteklud og sit nattæppe/dyne, derefter snakker vi kort om hvad vi har lavet idag, mens jeg ammer ham liggende i sengen (han ligger i sin bedside tremmeseng). Det vil sige at han falder i søvn ved bryst, men ikke i favn og derefter går jeg ud fra soveværelset.
Tit vågner han efter 30-45 minutter og skal lige have hjælp til at komme videre (enten med mere mad eller med en sut - dog oftest mad).

Ritualet fungere rigtig godt, men jeg synes det er upraktisk at jeg ikke kan ligge ham fra mig (fra favn og ned i tremmeseng).
Jeg ved ikke om det er noget jeg skal lære ham, men jeg tænker at når han lærer at kravle vil jeg gerne kunne sætte en side på tremmesengen igen (så den ikke længere fungere som en bedside). Jeg ved dog ikke om det er nødvendigt at ...

Annonce

... ændre på? Vi har snakket om at han måske i stedet skulle tilbydes en flaske med vand?

Jeg har forsøgt at sætte mig op og amme ham sidste dage, men når han ikke falder i søvn er jeg i tvivl om hvad jeg så skal. Han falder til ro og virker døsig, men så snart jeg flytter på ham vågner han. Jeg har forsøgt at lægge en hånd på ham, men han begynder bare at snakke og virker ikke som om han bliver døsig igen.

Derefter har jeg taget ham over i sengen og gennemført vores "almindelige ritual". Er det bedre at jeg igen sætter mig og ammer, forsøger og flytte ham? Min frygt er at han bliver mere ked af det fordi han ender med at bliver overtræt af at han vågner gang på gang.

Derudover er jeg i tvivl om hvad jeg skal gøre når han vågner og er ked af det om natten, du skriver i din bog at man skal gentage ritualet, men man bør vel ikke begynde at snakke med ham om natten?

Håber du har et par gode råd vi kan arbejde videre med.

Med venlig hilsen
Kristina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Udmalkning af modermælk

Når du ønsker at malke ud og gemme din mælk bør du følge nedenstående retningslinier:

1) Vask dine hænder
2) Malk lidt mælk ud og kasser dette (ca. en spiseskefuld). Den første mælk kan være inficeret med bakterier fra huden og brystvorten. Når barnet ammes er dette uden betydning, men når mælken skal gemmes, er det vigtigt at den er helt ren.
3) Malk ud i en rengjort (skoldet) plastik flaske - kan købes på apoteket og de kan bruges flere gange, hvor du rengør og...

Læs mere i Babylex

Donorhjælp

Hvis man ikke kan blive gravid på almindeligvis, så kan man benytte sig af en donor. Og i Danmark er der to muligheder:

1. Donor med sæd:
Kvinder der ikke har nogen mandling partner eller hvor den mandlige partners sædkvalitet ikke kan anvendes til befrugtning, har mulighed for at blive gravide med en sæddoner.

Sæddonation kan både være anonym og åben. På lægeklinikker vil den normalt være anonym, hvor man kan få åbne donorer på jordemoderklinikker.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Helen har på alle mulige måder været en super støtte for mig i de første fire måneder med min søn Lucas.

Camilla Martin