Søvn, amning og gråd - 2 mdr.

1. marts 2017

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Søvn, amning og gråd - 2 mdr.

Kære Helen

Tak for dit svar. Jeg har lige et par efterfølgende spørgsmål ☺

Mht. amning så har jeg indtrykket af at jeg har masser af mælk, mit bryst bliver aldrig tomt efter amning og mælken kommer nemt ud efter en amning. Han falder dog aldrig i søvn ved brystet efter han er blevet ældre (kun om natten) og afviser selv brystet når han er mæt. Han tager fint på og bliver ammet mellem hver 2.-4. time. (om natten kan der gå længere tid).

Vi har overvejet at give ham med en flaske om natten/aftenen. Vil du anbefale at starte med at give ham min mælk ...

Annonce

... i flasken eller mme?

Når han græder når han skal sove er det ikke pga. smerter men en protest gråd/skrig. Han er meget nysgerrig og har lyst til at opleve verden, så det kan sagtens være derfor han protesterer mod søvnen som du skriver. Er det en fase der hører med til hans alder?

Om dagen sover han oftest kun 45 min- 1 time og sjældent 2-3 timer. Skal vi regne med at han kan være lige så længe vågen når han sover så kort tid? Han bliver oftest irriteret efter 1-1,5 time og vi skal hele finde på noget nyt at lave med ham.

Jeg ser frem til dit svar ☺

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Kravlegård - køb af kravlegård

Nogle familier lever fint uden en kravlegård, hvor andre familier har stor glæde af at anskaffe sig en sådan.

En kravlegård kan være praktisk, når du skal i bad, står og laver mad, måske er nødt til at gå i kælderen med vasketøj... Kravlegården giver dig mulighed for at lægge dit barn et trygt sted, hvis du ikke lige kan holde øje med barnet i nogle minutter.

I nogle familier virker kravlegården også som et trygt, genkendeligt og dejligt sted at finde ro. Hvis der...

Læs mere i Babylex

Øjenbetændelse

Øjenbetændelse kaldes også conjunctivitis. Det er betændelse i øjets bindehinde, som dækker indersiden af øjenlåget og det hvide af øjet.

Der er to former for øjenbetændelse - en mild og en svær.

Den milde øjenbetændelse opstår ofte hos forkølede børn. Øjet bliver let rødt, det løber i vand, og der kommer "gule klatter" i øjenkrogen, især efter søvn. Denne form for øjenbetændelse skyldes virus, som kun er lidt smitsom, og børn med denne form for øjenbetændelse må...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg skriver da jeg gerne vil takke dig for dine råd og støtte. Lige da jeg læste dit brev blev jeg ked af det, for jeg ville for alt i verden være en mor, som giver sit barn opmærksomhed nok. Men du havde jo ret :0)

Jeg har fået det godt igen, er begyndt at arbejde og får medicin og går til samtaler ved en psykolog. Det har hjulpet mig meget.

Jeg vil sige 1000 tak til dig for at støtte mig og give mig råd.

Du hører nok fra mig igen

Knus fra mig