Brev:
Søvn, amning og gråd - 2 mdr.
1. marts 2017
Alder:
2 mdr.
Søvn, amning og gråd - 2 mdr.
Kære Helen
Tak for dit svar. Jeg har lige et par efterfølgende spørgsmål ☺
Mht. amning så har jeg indtrykket af at jeg har masser af mælk, mit bryst bliver aldrig tomt efter amning og mælken kommer nemt ud efter en amning. Han falder dog aldrig i søvn ved brystet efter han er blevet ældre (kun om natten) og afviser selv brystet når han er mæt. Han tager fint på og bliver ammet mellem hver 2.-4. time. (om natten kan der gå længere tid).
Vi har overvejet at give ham med en flaske om natten/aftenen. Vil du anbefale at starte med at give ham min mælk i flasken eller mme?
Når han græder når han skal sove er det ikke pga. smerter men en protest gråd/skrig. Han er meget nysgerrig og har lyst til at opleve verden, så det kan sagtens være derfor han protesterer mod søvnen som du skriver. Er det en fase der hører med til hans alder?
Om dagen sover han oftest kun 45 min- 1 time og sjældent 2-3 timer. Skal vi regne med at han kan være lige så længe vågen når han sover så kort tid? Han bliver oftest irriteret efter 1-1,5 time og vi skal hele finde på noget nyt at lave med ham.
Jeg ser frem til dit svar ☺