Brev:
Kommer ind til min seng hver nat
14. februar 2017
Alder:
2 år, 4 mdr.
Kommer ind til min seng hver nat
Kære Helen,
Jeg skriver ang. Min datter på 2 år.
Hun bliver lagt i eget seng, hvor jeg læser, synger og er hos hende indtil hun er faldet i søvn. Hun har fået sig som vane at komme ind til min seng hver aften mellem kl 21-23. Hun kommer ind, ligger sig ved siden af mig, og sover videre. Jeg har så min søn på 6 måneder nu som sover ved siden af mig (på den anden side) og som brokker sig meget om natten, og nogle gange bliver hun vækket. Hun kan også finde på at vågne midt om natten (når jeg endelig har fået den lille til at sove) og spørge efter tegnefilm. Efter jeg har sagt til hende at enten må hun ligge stille ellers skal hun i egen seng, så sover hun.
Jeg er bekymret fordi nr 1: jeg ønsker ikke at det skal blive en dårlig vane, at hun hver dag fortsætter med at komme ind til mig. Jeg sover meget dårlig når begge børn er i min seng.
Nr. 2. Jeg er bekymret fordi hendes nattesøvn bliver afbrudt hver aften, og har læst at søvn er vigtig for børns udvikling, og hendes bliver afbrudt hver dag.
Min mand og jeg er gået fra hinanden og vi har ikke boet sammen siden oktober. Selvom det hele er meget fredeligt, og hun ikke spørger så meget ind til hvor han sover henne (han er bare på arbejde, har vi valgt at sige, indtil han finder en bolig han kan vise hende). Derfor er jeg meget påpasselig med at afvise hende. Lillebror sover jo også i min seng… derfor er jeg meget forsigtig. Hun har også smidt bleen i december, så der sker store ting for hende, og vil derfor forsigtig ligge en plan så vi igen kan sove alle sammen bedre, men uden at hun føler sig afvist.
Håber du kan give nogle gode råd og glæder mig til at læse dit svar ☺