Når mor kun kan

30. januar 2017

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Når mor kun kan

Kære Helen .

Jeg bliver desværre nød til at hører dig ang. endnu et par ting, trods jeg ellers lige har sendt dig et brev om hvordan vi får vores datter vendt til tremmeseng.

Nu har vi forsøgt i 3 dage og det er nærmest som om det kun bliver værre, hvad gør vi galt? Grunden til det jo også er så hårdt er at jeg også skal knokle med hende om natten efter hun har fået mad og skal falde i søvn igen:(

For det første har far altid puttet før i tiden og vugget i slyngevugge, hvilket er gået så fint, nu er vi gået over til seng og nu er det kun mor der duer. Ligesom jeg også kun kan give hende flaske, hun afviser totalt når far prøver. For en måned siden var der intet problem.

Vi er dog begyndt med smagsprøver på skemad, hvilket far gerne må give og hvis hun måtte er jeg overbevist om hun glædeligt spiste en helt måltid allerede (må hun evt. det ?) vi har prøvet med smagsprøver på boghvedegrød, gulerodsmos og pære/sveskemos. Hun elsker det :)

Hun er ikke så meget for flasken, hvilket har varet i en måned nu, vi når i gennemsnit op på ca.750 ml.dagligt men det er ikke nemt. Selv når hun har sovet 5 timer og vågner om morgenen skal jeg nærmest tvinge 120 ml.i hende :(

Om natten går det heldigvis lidt bedre. Tror virkelig hun kunne nøjes med en flaske, formiddag - aften og nat hvis jeg lod hende :( hvor længe mon det fortsætter ? Hun vil gerne spise mos trods flasken lige er ...

Annonce

... blevet afvist.

Nå men tilbage til tremmesengen, hvor lang en periode kan vi forvente vi skal i gennem.
Eksempel på i nat, far prøvede først - blev puttet 21.30, lagt hånd på bryst, sagt shhh adskillige gange, føntørre app, sut osv. skreg ulykkeligt - taget op og vugget i armene, hver gang vi lagde hende ned igen - skrig. Kl.23.30 faldt til sidst i søvn i mine arme mens jeg hoppede på pilatesbold, jeg kunne endelig ligge hende og sov til 02.45, fik flaske og forsøgt lagt - samme rutine - skreg - faldt i søvn i mine arme mens jeg hoppede på pilatesbold, hver gang jeg prøvede og ligge hende ned vågnede hun. Til sidst kl.04 tænkte jeg nu må hun ligge og mosle selv og jeg lagde mig i seng. Kl.ca.04.30 faldt hun i søvn af sig selv men med sin nusseklud over hovedet -
Må de sove med en nusseklud over hovedet ??????? Er jo staks bange for hun ikke kan trække vejret ordentligt, hun vågnede selvfølgelig da jeg fjernede den :/
Sov igen af sig selv ca 04.45 og indtil kl.08. og dette var 3.nat i tremmesengen, værre end de to første.

Hvad sker der og hvor længe skal det fortsætte - vi giver ikke op nu.
Alt lys er slukket, lidt ind fra vinduet (fuldstændig samme putteritualer som hun var vant til med slyngevuggen)

Forvirre det hende hvis hun bliver puttet i sin slyngevugge til sin 20 minutters aftentur kl.19? El. skal dette også kæmpes med i sengen ?

Kærlig hilsen
fra den trætte mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Mellemmåltider børn

Børn har brug for at få 3-4 mellemmåltider i løbet af dagen. Børn over 1 år bevæger sig ofte meget og mellemmåltiderne sikrer deres energibehov. Derfor skal mellemmåltider også være sunde.

Mellemmåltiderne vil ofte ligge formiddag, eftermiddag, før aftensmaden og som godnatmåltid.

Mellemmåltider kan være:
- Grovbolle f.eks. havregrynsboller, eller grovbrød med lidt frugt
- Rugbrødssnitter med smør, ost, frugt
- Frisk frugt, råkost,...

Læs mere i Babylex

Fedtcreme - fedtprocent

Der findes rigtig mange forskellige cremer på markedet, og til behandling af børneeksem er det en god idé at vælge fedtcreme. Jo højere fedtprocent cremen har, jo mere fedtet og klistret vil den ofte være - og dermed også for mange mere ubehagelig. Derfor er det en god idé at vælge så fed en creme som muligt, som samtidig virker behagelig - og til behandling af børneeksem i ansigtet er det ofte en god idé at vælge en creme med en fedtprocent omkring 30-40%. Det er ofte også en god idé at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Når jeg føler mig dum, så skriver jeg til dig, hvor saglighed, oplysthed og empati mødes på det smukkeste. Tak for det!

Hilsen
Mor på 39