Urolig og distraheret baby

27. januar 2017

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Urolig og distraheret baby

Hej Helen

Tak for dit sidste svar angående min datters sengetid. Det var beroligende at vide, at det er helt normalt at en baby i hendes alder først kommer så sent i seng om aftenen. Nu er der gået en måneds tid, og hun har stadig en sen sengetid.

Hun er nu 13 uger, og her inden for den sidste uge har jeg lagt mærke til, at der er begyndt at ske noget nyt med hende igen. Hver aften, når jeg putter hende, gør jeg det altid på samme måde. Sidder med hende i et helt mørkt soveværelse, imens hun får sin godnatflaske. Bagefter synger jeg altid de samme fire sange og stryger hende over hovedet, til hun sover. Nogle gange holder jeg også en hånd for øjnene, så hun finder ro. Men her den sidste uge har jeg bemærket, at hun er meget mere distraheret når vi sidder der. Arme og hænder kører rundt og skal hive i dynen, mine hænder og flasken.

Derudover tager det længere tid at få ...

Annonce

... hende til at falde i søvn. Også til hendes lure generelt, hvor hun er blevet mere pivet og klynkende. Hun har tydeligvis svært ved at overgive sig til søvnen, men er dødtræt og men se hun kæmper. Jeg kan godt se, at det nok er fordi hun bliver mere og mere bevidst, og pludselig vil følge med i alt hvad der sker omkring hende.

De sidste nætter har hun også sovet mere uroligt og nogle gange også vågnet op. Hun har ellers sovet igennem, fra hun var blot en måned gammel, og sover typisk fra 22-23 til 8-9 næste morgen.

Så mit spørgsmål til dig er egentlig, om du kan fortælle lidt om hvad det er, der sker med hende for tiden? Skal hendes søvn til at være mere afbrudt om natten fra nu af, eller er det mon blot en periode? Og er der noget jeg kan gøre for bedre at hjælpe hende ind i søvnen, når hun bliver puttet?

Jeg ser frem til at læse dit svar:)

Mange hilsener fra
Stephanie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Fedtcreme - fedtprocent

Der findes rigtig mange forskellige cremer på markedet, og til behandling af børneeksem er det en god idé at vælge fedtcreme. Jo højere fedtprocent cremen har, jo mere fedtet og klistret vil den ofte være - og dermed også for mange mere ubehagelig. Derfor er det en god idé at vælge så fed en creme som muligt, som samtidig virker behagelig - og til behandling af børneeksem i ansigtet er det ofte en god idé at vælge en creme med en fedtprocent omkring 30-40%. Det er ofte også en god idé at...

Læs mere i Babylex

Downs syndrom

Downs syndrom er også det man kalder trisomi 21 eller mongolisme.

Alle gravide tilbydes i dag en undersøgelse af risikoen for Downs syndrom hos fostret. Kvinder kan på baggrund at denne undersøgelse vælge om de vil have en abort. Det betyder at antallet af børn født med downs syndrom er faldet meget de sidste år.

Børn med Downs Syndrom er ligeså forskellige, som alle andre børn er det og derfor er nogle mere påvirkede af deres kromosomfejl end andre. Som forældre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg vil bare sige tusind tak for hjælpen! Det var et wake-up-call at få dit klare svar ... Dejligt at få at vide så entydigt at tingene ikke er i orden.

Alt går meget bedre nu, vi kan nemt aktivere ham, putning går stort set problemfrit nu og aflevering i vuggestue er også meget bedre. Det har været så godt at komme ud af den dårlige vane - jeg har bare ikke tidligere tænkt på at det var vaner der skulle ændres.

Tusind tak for hjælpen - det har betydet utrolig meget for os.

Med venlig hilsen
Rikke, mor til dreng på 21 måneder