White noise

22. januar 2017

Kategori:
Alder:
2 mdr.

White noise

Hej Helen.

Da min søn blev født downloaded jeg en app (Sleep baby) med White noises. Lyd fra hårtørrer, støvsuger, livmoder m.m.

Min søn falder ofte til ro ved disse lyde, hvis han ligger i sengen eller barnevognen og græder / er urolig. Hvis vi slukker for lyden mens han sover vågner han ofte op igen. Når lyden tændes sover han med det samme.

Er det en dårlig ide at bruge disse White noises? Kan det blive for meget? Og kan det være tændt for længe?

Det er især lyden af en hårtørrer han foretrækker og han falder bedst til ro hvis ...

Annonce

... der er skruet godt op for lyden. Bruger det både når han er udenfor i barnevognen og inde i hans vugge. Tænder det selvfølgelig kun hvis han er urolig, ikke hver gang, og aldrig om natten.

Lige for tiden bliver han ked af det hvis jeg ligger ham ud i barnevognen, vil generelt helst falde i søvn i mine arme, godt svøbt ind i dynen. Hvis jeg ligger ham sovende ud vågner han efter kort tid.

Har du et godt råd? Vil gerne bare kunne ligge ham ud uden gråd. Om natten sover han super godt - op til 6-7 timer I træk.

Med venlig hilsen
en mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Fødsel

En graviditet varer normalt 40 uger, men naturen er ikke altid sådan, og nogle gange går fødslen igang før, andre gange senere. Føder du mellem uge 37+0 og 41+6 siger man, at du har født til tiden.

Mange kvinder oplever plukveer i graviditeten. Det er sammentræninger af musklerne i livmoderen, og det er måden, at livmoderen forbereder sig til fødslen på. I starten er disse sammetræninger uregelmæssige, men i takt med at fødslen nærmer sig, bliver sammentrækningerne mere...

Læs mere i Babylex

Fisk og børn

Det er vigtigt at børn tilbydes fisk. Gerne flere gange om ugen, det vil sige næsten hver dag til frokost og et par gange til aftensmad.

Det er vigtigt at børn tilbydes forskellige typer af fisk. De fede fisk er især laks, sild og makrel. De mere magre fisk er skrubbe, rødspætte, sej og torsk. Fisk er rige på næringsstoffer som D-vitamin, selen og omega-3-fedtsyrer, som er meget vigtige for udviklingen af barnets hjerne.

Er dit barn mellem 0-14 år, er det vigtigt,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Hvor blev jeg glad for, at du også mener, at min moderlige intuition har noget på sig. At få at vide at ens intuition kan være ok, giver selvtillid. Giver troen på, at man godt kan finde ud af at være mor...

TAK, Lene