Sove selv hvordan

9. august 2016

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Sove selv hvordan

Hej Helen,

Jeg er ny, og har mange gange læst din brevkasse, og mange gange overvejer at skrive.

Vores dreng har altid sovet i vores seng, men jeg synes at det er på tide, for parforholdets skyld, at han kommer over i sin tremmeseng som står på hans værelse.
Han har tidligere en smule ligget i sin seng uden tremme op til vores seng, men det droppede vi igen pga pladsen.

Jeg har altid ammet ham i søvn og det vil jeg også gerne væk fra, men jeg synes det er svært. Hans far tager ikke rigtig del i putningen, selvom han har puttet nu måske 5 gange den sidste måned, når jeg har fået nok, og så er det gået fint og hurtigt. Jeg føler at amningen nogen gange holder ham vågen, hvor hvis han lægger sig med sin far tager det et øjeblik, og med mig kan det tage meget længere.

Mit problem med amning er også at han vil ammes så snart jeg henter ham i vuggestuen, eller når jeg møder ham derhjemme, hvis far har hentet. I det hele taget vil han gerne have mit bryst tit nogen gange om dagen, og jeg prøver ivrigt at tilbyde mad og drikke for at holde det hen.

Så mit problem er en kombi af amning og sovning..

For øvrigt sover han fint i ...

Annonce

... barnevogn hurtigt, når han lige bliver trillet, så sover han 2-3 timers lur fra 11.30 og frem. Han bliver putter kl 20 om aftenen.

Det skal bemærkes at han er døv men har fået CI da han var 10 måneder, så nu hører han fint, men kun når han har sine CI på som jo ikke er om natten. Dette har gjort mig mere utryg ved at ligge ham i seng alene. Når jeg putter med ham har han lyd på, indtil han falder i søvn og jeg tager dem af. I barnevogn bliver han også puttet med lyd på.

Hvis jeg putter ham i egen seng og han karter rundt vil de falde af hurtigt, det er små magneter så hans hoveds kontakt til sengen vil gøre at de falder af hurtigt. Det er også et af mine problemer, for hvis jeg skal putte ham i egen seng vil de falde af, og han kan ikke høre os. Han vil også putte dem i munden hvilket de ikke kan tåle, selcom det ikke er så slemt mere. Jeg er ked af hvis jeg skal lægge ham og tage lyden af, men jeg kan ikke se hvad jeg ellers skal gøre.

Jeg håber på lidt råd til at komme godt igang med tremmesengen. Han bruger ikke sut eller nusseklud, jeg har forsøgt lidt med klud men jeg synes ikke jeg kan gøre det

Med venlig hilsen
Julie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Sidde

De fleste børn kan i 6 mdr´s alderen sidde med let støtte f.eks. i en høj stol eller i barnevognen.

7 mdr gamle kan de fleste børn sidde kortvarrigt, dvs et par minutter, for så at falde til siden, for- eller bagover.

8 mdr gamle kan det fleste børn sidde i lidt længere tid og begynder også at tage hænderne ud og støde fra ved siden. Balancen bliver bedre og bedre.

Når barnet begynder at kunne sidde selv og holde et stykke legetøj i hånden er det...

Læs mere i Babylex

Kræsenhed

Når barnet er kommet i gang med skemaden, så er det meget vigtigt at introducere så meget forskelligt af familiens mad som muligt.

Når barnet først er blevet 1 år, så er appetitten og lysten til at smage noget nyt ikke særlig stor.

Prøv altid at servere det samme for barnet som I selv spiser og se altid ud som om I nyder maden. Lad være med at vise barnet for meget interesse, men lad det spise uden at presse det.

I må respektere at der er noget mad,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Hvor er det skønt at jeg kan skrive til dig og tak for dine altid fyldestgørende og indlevende svar - det savner jeg meget fra min egen sp!

Mange hilsner
Rikke, mor til dreng på 5 måneder