Brev:
Sove selv hvordan
9. august 2016
Alder:
18 mdr.
Sove selv hvordan
Hej Helen,
Jeg er ny, og har mange gange læst din brevkasse, og mange gange overvejer at skrive.
Vores dreng har altid sovet i vores seng, men jeg synes at det er på tide, for parforholdets skyld, at han kommer over i sin tremmeseng som står på hans værelse.
Han har tidligere en smule ligget i sin seng uden tremme op til vores seng, men det droppede vi igen pga pladsen.
Jeg har altid ammet ham i søvn og det vil jeg også gerne væk fra, men jeg synes det er svært. Hans far tager ikke rigtig del i putningen, selvom han har puttet nu måske 5 gange den sidste måned, når jeg har fået nok, og så er det gået fint og hurtigt. Jeg føler at amningen nogen gange holder ham vågen, hvor hvis han lægger sig med sin far tager det et øjeblik, og med mig kan det tage meget længere.
Mit problem med amning er også at han vil ammes så snart jeg henter ham i vuggestuen, eller når jeg møder ham derhjemme, hvis far har hentet. I det hele taget vil han gerne have mit bryst tit nogen gange om dagen, og jeg prøver ivrigt at tilbyde mad og drikke for at holde det hen.
Så mit problem er en kombi af amning og sovning..
For øvrigt sover han fint i barnevogn hurtigt, når han lige bliver trillet, så sover han 2-3 timers lur fra 11.30 og frem. Han bliver putter kl 20 om aftenen.
Det skal bemærkes at han er døv men har fået CI da han var 10 måneder, så nu hører han fint, men kun når han har sine CI på som jo ikke er om natten. Dette har gjort mig mere utryg ved at ligge ham i seng alene. Når jeg putter med ham har han lyd på, indtil han falder i søvn og jeg tager dem af. I barnevogn bliver han også puttet med lyd på.
Hvis jeg putter ham i egen seng og han karter rundt vil de falde af hurtigt, det er små magneter så hans hoveds kontakt til sengen vil gøre at de falder af hurtigt. Det er også et af mine problemer, for hvis jeg skal putte ham i egen seng vil de falde af, og han kan ikke høre os. Han vil også putte dem i munden hvilket de ikke kan tåle, selcom det ikke er så slemt mere. Jeg er ked af hvis jeg skal lægge ham og tage lyden af, men jeg kan ikke se hvad jeg ellers skal gøre.
Jeg håber på lidt råd til at komme godt igang med tremmesengen. Han bruger ikke sut eller nusseklud, jeg har forsøgt lidt med klud men jeg synes ikke jeg kan gøre det
Med venlig hilsen
Julie