Vågner mange gange - opfølgning

23. januar 2016

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Vågner mange gange - opfølgning

Hej Helen

Mange tak for dit svar omkring Sebastian.

Udfra dit svar føler jeg dog at jeg har brug for lidt mere hjælp.

Du tænker at han har et søvnassociations problem med flasken, og det lyder ganske sandsynligt. Du skriver så at vi skal sikre at han ikke falder i søvn med flasken i munden.

Sagen er dog den at det har han faktisk aldrig/sjældent gjort da vi netop har været ret opmærksomme på at han ikke skulle dette. Så derfor mangler jeg lidt bud på hvad vi yderligere kan gøre.

Den forgangne uge har vi prøvet at skære flasken om formiddagen væk, og det er lykkedes uden problemer, han sover stadig de ca. 1½ time. Han falder i søvn uden eller med kun meget lidt klynken.

Om eftermiddagen får han flasken indenfor i sofaen, hvorefter han først derefter kommer ud og får tøj på til at sove i og så bliver puttet i barnevognen. Her falder han også ret hurtigt i søvn, og som regel uden eller med kun meget lidt klynken.

Om aftenen får han flasken i sofaen ved siden af sengen, bliver herefter lagt over i sengen, triller om på siden og falder i søvn (oftest)

Så udfordringen er ikke rigtig at få ham til at falde i søvn, der gør han nærmest som du beskriver han burde.

Så jeg mangler lidt bud på hvad vi yderligere kan gøre for at hjælpe ham videre i søvne. Som beskrevet kan han oftest hjælpes videre i søven ved at få flasken, også her får han den (og har så længe han ...

Annonce

... har fået flasken) kun fået den indtil lige før han faldt i søvn, dvs. vi har taget den ud han triller om på siden og sover videre (oftest, nogen gange hjælper det heller ikke)

Vi har også prøvet at trøste og lulle ham videre på andre måder, hænder på brystet, shh, kærtegn på kinder, det tredje øje m.m. Det eneste det som regel opnår er at han bliver frustereret og vågner helt op.

Så vi føler os på rigtig meget bar bund til hvad vi kan gøre i forhold til at hjælpe ham videre i søven, med henblik på at han selv skal kunne klare det på sigt.

Med den måde han vågner på, skriger alle mine instinkter mig at han har ondt. Men vi har som nævnt fået undersøgt ørene inden jul og der var ikke noget. Er der andet vi kan få undersøgt som også kan være årsag til dette.

Han vågner fortsat ca. hver ½-1 time lige nu (skriver dette kl 2:15 om natten, efter han har været vågen i 2 timer næsten) så det største mål lige nu er blot at få ham til at sove lidt længere sammenhængende da vi er på randen af sammenbrud lige nu :) Det underlige er at han trods alt nogen gange (omend meget få) godt kan sove sammenhængende, vi har prøvet at kigge på hvordan de dage evt. har set anderledes ud, både i aktiviteter og hvordan aftenen/putningen er foretaget, men det har været nøjagtigt som alle andre dage, så der er ikke umiddelbart noget mønster.

Med venlig hilsen
De søvnberøvede forældre og barn :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Medicin til børn

Et lille barn må aldrig få medicin, uden at lægen har ordineret det. Børn skal have helt andre mængder end voksne og reagerer anderledes på visse produkter.

Har dit barn fået ordineret medicin, så er det vigtigt at følge lægens instruks. Er der f.eks. ordineret penicillin i 6 dage, så er det vigtigt, at du giver medicinen i 6 dage og ikke stopper efter 3 dage, fordi du synes, at barnet virker frisk og rask. Hvis du stopper for hurtigt, risikerer du, at sygdommen vender...

Læs mere i Babylex

Gråd og børn

Når det lille barn græder, så fortæller dit barn dig, at det ikke har det ikke har det helt godt eller ikke er helt tilfreds med, hvad der foregår omkring det.

Det nyfødte barns gråd er meget ensartet, men forholdsvis hurtigt vil barnets gråd ændre sig og vil have forskellige nuancer. I takt med at barnet vokser, vil du lære at tolke barnets gråd og finde ud af, hvordan du skal handle i forhold til barnets behov.

Nogle gange vil det være svært at finde ud af,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for din uddybning – det var rart med et par konkrete forslag, og I aftes lykkedes det faktisk at sidde uden skrigeri… :)

Jeg tror at små skridt er den helt rigtige løsning, som du foreslog…

Dine svar hjælper altid UTROLIGT meget!

Tak, fra os i Tyskland