Brev:
Søvn i dagtimerne - 3 mdr.
30. september 2015
Alder:
3 mdr.
Søvn i dagtimerne - 3 mdr.
Hej Helen.
Jeg har lige et par spørgsmål i forhold til søvn i dagtimerne.
Min søn er blevet 3 måneder, og de sidste 10 dage har hans døgnrytme været ens.
Han bliver puttet omkring kl.20 hvor han bliver ammet og falder selv i søvn (han falder ikke i søvn ved amningen) Han er utrolig nem at putte. Jeg giver ham et dreammeal omkring kl.23 og så får han mad igen mellem 05 og 06.
Det er jo virkelig skønt at han sover så godt om natten, men det har samtidig resulteret i at han sover korte lure om dagen. Om dagen er han også rigtig nem at putte (enten i vores seng eller barnevognen) men han vågner efter 40 min. Jeg har læst din bog om søvn og er meget obs på at han ikke kun sjat spiser i løbet af dagen og at det er fordi hans søvnrytme ændre sig.
Når han vågner efter de 40 min. er han svær at få videre i søvnen, men det er tydeligt at han ikke er frisk. De sidste 2 dage har jeg lagt mig med ham på maven for at få ham til at sove mere og det er også lykkes, men måske ikke den mest holdbare løsning.
Jeg ammer ham 6-7 gange i døgnet og har rigeligt med mælk så føler ikke behov for at øge mælkeproduktionen.. Jeg er derfor meget i tvivl om jeg skal dele min amning op og så amme ham når han vågner for at få ham til at sove videre?
Hvordan kan jeg ellers hjælpe ham videre i søvnen?
Finder han automatisk ud af at han har brug for søvn eller hvordan hænger det egentlig sammen?
Ser frem til at hører fra dig.
Kærlig hilsen
Trine