Søvn og godnatrutine 4 mdr.

20. juni 2015

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Søvn og godnatrutine 4 mdr.

Hej Helen,

vi har igen brug for din hjælp til at finde en god godnat rutine til vores lille pige.

Vores datter bliver 4 mdr i næste uge og vi vil gerne lære hende at falde i søvn i hendes egene seng og vil gerne have at hun sover i hendes eget værelse, da jeg har svært ved at sove for hendes natteroderi.

Såden som det er nu så falder hun i søvn i vores arme mens vi vugger hende og vi holder hende tit en halv time fordi hun altid vågner efter en halv time og så efterfølgende lægger vi hende ned og svøber hende. Hun har sovet fint om natten ind til for ca 4 dage, der har hun været meget vågn om natten og grat meget ( normalt græder hun aldrig), hun er lidt forkølet nu så ved ikke om det hænger sammen, jeg er bare bange for at det skal fortsætte sådan da storesøster har været rigtig dårlig til at sove næsten ind til hun bliv et år. Jeg har det svære været nød til at stoppe med at amme og det har været rigtigt hårdt for mig, så hun får flaske nu og har gjort det i 1,5 mdr. Hun bliver ...

Annonce

... puttet kl ca 22:30 og plejer at vil spise ved ca 03:30 tiden og igen om morgen ved 06:30 tiden og derefter sover hun ind til kl 09, såden har det været ind til for 4 dage siden.

Vi vil meget gerne give hende gode vaner og en god natterutine så hun ved hvad hun skal forvente så vi kan komme væk fra det at vugge hende i søvn og bruge så langt tid på det, men vi vil også meget gerne gøre det så skånsomt som muligt.
Kan du give os en god putteritual som vi kan følge og gajde os hvordan vi skal bære os ad at lære hende at falde i søvn i hendes egn seng?

Vi har også svært ved at få hende til at sove om dagen og specialt at få hende til at sove længer ind 30-40 min, hun sover bedst når vi går en tur, og der kan hun godt sove ca 2,5 timer.

Hvordan kunne en dagsplan ca. se ud for en baby på 4 mdr?

PS. Hun vil gerne have sut men er ikke så afhængi af den, kan godt falde i søvn uden., vil en puttebamse være en god ide, og hvordan får man hende til at tage i mod såden en?

Mange hilsner fra os

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Fisk og børn

Det er vigtigt at børn tilbydes fisk. Gerne flere gange om ugen, det vil sige næsten hver dag til frokost og et par gange til aftensmad.

Det er vigtigt at børn tilbydes forskellige typer af fisk. De fede fisk er især laks, sild og makrel. De mere magre fisk er skrubbe, rødspætte, sej og torsk. Fisk er rige på næringsstoffer som D-vitamin, selen og omega-3-fedtsyrer, som er meget vigtige for udviklingen af barnets hjerne.

Er dit barn mellem 0-14 år, er det vigtigt,...

Læs mere i Babylex

Tun og børn

Har du børn mellem 0 og 14 år, er det vigtigt, at du serverer masser af forskellig fisk for dem – men nye beregninger viser, at børn under 3 år bør få andre typer fisk end tunbøffer og udskæringer fra andre store rovfisk samt dåsetun.

Problemet med tunbøffer og andre store rovfisk er, at selv ved indtag af en lille mængde, kan barnet få kviksølv i en mængde, der kan skade barnets udvikling.

Alle børn op til 14-års alderen bør styre uden om tunbøffer og andre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak igen for dine altid gode råd!! Herhjemme er du "Hende net-fidusen med de gode råd", som min mand kalder dig med stor veneration - hehe ;)

Hilsen familien fra Frederiksberg