Brev:
Søvn og godnatrutine 4 mdr.
20. juni 2015
Alder:
4 mdr.
Søvn og godnatrutine 4 mdr.
Hej Helen,
vi har igen brug for din hjælp til at finde en god godnat rutine til vores lille pige.
Vores datter bliver 4 mdr i næste uge og vi vil gerne lære hende at falde i søvn i hendes egene seng og vil gerne have at hun sover i hendes eget værelse, da jeg har svært ved at sove for hendes natteroderi.
Såden som det er nu så falder hun i søvn i vores arme mens vi vugger hende og vi holder hende tit en halv time fordi hun altid vågner efter en halv time og så efterfølgende lægger vi hende ned og svøber hende. Hun har sovet fint om natten ind til for ca 4 dage, der har hun været meget vågn om natten og grat meget ( normalt græder hun aldrig), hun er lidt forkølet nu så ved ikke om det hænger sammen, jeg er bare bange for at det skal fortsætte sådan da storesøster har været rigtig dårlig til at sove næsten ind til hun bliv et år. Jeg har det svære været nød til at stoppe med at amme og det har været rigtigt hårdt for mig, så hun får flaske nu og har gjort det i 1,5 mdr. Hun bliver puttet kl ca 22:30 og plejer at vil spise ved ca 03:30 tiden og igen om morgen ved 06:30 tiden og derefter sover hun ind til kl 09, såden har det været ind til for 4 dage siden.
Vi vil meget gerne give hende gode vaner og en god natterutine så hun ved hvad hun skal forvente så vi kan komme væk fra det at vugge hende i søvn og bruge så langt tid på det, men vi vil også meget gerne gøre det så skånsomt som muligt.
Kan du give os en god putteritual som vi kan følge og gajde os hvordan vi skal bære os ad at lære hende at falde i søvn i hendes egn seng?
Vi har også svært ved at få hende til at sove om dagen og specialt at få hende til at sove længer ind 30-40 min, hun sover bedst når vi går en tur, og der kan hun godt sove ca 2,5 timer.
Hvordan kunne en dagsplan ca. se ud for en baby på 4 mdr?
PS. Hun vil gerne have sut men er ikke så afhængi af den, kan godt falde i søvn uden., vil en puttebamse være en god ide, og hvordan får man hende til at tage i mod såden en?
Mange hilsner fra os