Brev:
Sover dårligt 24/7 del 2
15. juni 2015
Alder:
3 mdr.
Sover dårligt 24/7 del 2
Hej Helen.
Tak for dit svar. Der er helt sikkert noget jeg kan bruge, og vi er allerede begyndt at arbejde hen mod 3 lure om dagen. Jeg har fundet ud af, at når han vågner efter 30 min i barnevognen og ikke vil sove videre der, så kan jeg gå rundt med ham i armene indenfor og få ham til at sove videre her, nogle gange helt op til 1-1,5 time ekstra. Så han har helt sikkert søvnbehovet.
Men jeg har lige nogle tillægsspørgsmål :-) Du skriver at vi skal arbejde mod 3 lure om dagen. Men når han vågner fra den sidste lur mellem 16-17 og først sover kl. 22, så plejer jeg at få ham til at sove ca. 2 lure om aften på 30 min. Er det ok?
Og hvornår kan man ca. forvente at børn begynder at sove ved 19-20 tiden om aften? Eller hvornår skal vi så småt arbejde hen mod det.
Du skriver at det er ok, at jeg ammer i søvn nu. Men hvornår skal man begynde, at passe på med at skabe dårlige vaner?
Du skriver også at jeg evt. kunne give ham flaske så far kan putte. Og jeg kunne faktisk rigtig godt tænke mig, at kunne give flaske bare ind i mellem, så jeg også kan være væk hjemmefra mere end et par timer. Men min dreng vil slet ikke hverken tage sut eller flaske. Jeg har prøvet både at komme noget sukkervand og mælk i en flaske. Men så snart han får flasken i munden vender han hovedet væk, bliver sur eller får brækfornemmelse. Kan jeg gøre noget for at vænne ham til flasken?
Et sidste spørgsmål er at, min dreng har rigtig mange opvågninger. Det er uanset om han ligger i barnevognen, på armen, i sengen eller med mig på sofaen. Han vågner op og kigger rundt og falder som regel kun til ro hvis han bliver vugget eller får brystet og det kan man gøre 5-10 gange på en 1-2 timers lur. Når jeg ammer ham i søvn om aften, vågner han altid 3-5 gange inde for 5-15 min og lige skal have brystet inden han falder helt i søvn for natten. Er dette normalt og kan man sige noget om hvornår han stopper med det?
Tak for din gode brevkasse!
Venlig hilsen
Sao