Brev:
Korte lure om dagen
24. april 2015
Alder:
2 mdr.
Korte lure om dagen
Kære Helen,
Jeg er første gang mor til en lille pige på 2,5 måned. Min bekymring går på at
Hun kun sover ca 45 min adgangen om dagen. Jeg kan læse i brevkassens at det er der flere der har problemer med, men jeg kunne godt tænke mig at høre/ få gode råd til om jeg skal gøre noget anderledes.
Vi er så heldige at Clara sover rigtig godt om natten. Hun bliver lagt i seng ca. Kl 20.30 hvor hun sover til kl 24. Her ammer jeg hende skifter ble, hun falder hurtig søvn og sover derefter til kl 05. Dette har været rytmen i flere uger nu. Hun er meget punktlig og sover altid til kl 05- 05.30.
Men så kommer " problemet". Kl 05 bliver hun ammet igen, skiftet og falder hurtig i søvn igen. Men vil kun sove 45min resten af dagen.
Nogle gange kan jeg vugge hende i søvn igen, men hun kæmper ret meget imod. Ofte står jeg op og pludre med hende da hun virkelig gerne vil hvad kontakt. Efter en lille time får hun mad igen og falder som oftes i søvn. Sover igen 45 min. Sådan går dagen. I barnevognen er det det sammen hvilke jeg synes begrænser mig rigtig meget.. Når hun vågner i barnevognen er hun meget ked af det og græder rigtig højt. Det gør at jeg ikke har lyst til at gå lang væk fra hjemme da jeg har svært ved at få hende til at stoppe med at græde. Jeg føler meget meget begrænset da jeg kun har 45 min at gøre tingene på før hun vågner igen.
Jeg har læst om dit råd om amme, pulse, lege og amme igen, det virker rigtig fint, men får hende ikke til at sove længere. Så hvorfor kan hun sove så godt om natten men ikke om dagen? Min mand og jeg snakket om at jeg bare må acceptere at sådan er hende rytme. Men synes nu ikke under vild frisk efter alle de små lure hun tager sig. Jeg er meget opmærksom på hendes tegn når hun er tæt og prøver ikke gøre hende overtræt.
Jeg ammer hende fuldt ud, hun følger hun vægt kurve, er nysgerrige, smiler og er glad.
Skal jeg bare regne med at det går over når hun bliver større eller overser vi noget?
På forhånd tak for hjælpen.
Med venlig hilsen
LBF