Brev:
Afbrudt søvn - 4 mdr.
7. januar 2015
Alder:
4 mdr.
Afbrudt søvn - 4 mdr.
Hej Helen..
Jeg skriver tii dig da jeg har brug for dit råd vedr. min lille søn.
Jeppe er 15 uger, og sover meget urolig. Han ligger i et swaddel hele natten. Det vil sige at han er "spændt" fast med velcro. Det har været en stor hjælp når han skal sove. Han vækker sig selv ved at hænderne kører rundt i hovedet på ham.
Vi synes dog at det er begyndt at påvirke hans søvn negativt at ligge svøbt. Han vågner ca hver anden time fra 23-04, og derefter hver halve time. Vi har prøvet at tage ham ud af svøbet, hvilket bare resulterer i at han overhovedet ikke kan sove. Når han nogen nætter har fået armene ud af svøbet, vågner han altid. Vi har prøvet at købe en sovedragt til indendørs brug, hvor den er lukket så hænderne ikke kan komme ud, men at han kan bevæge armene. Det hjælper heller ikke, da han stadig kører hænderne rundt i hovedet.
Synes lidt det er en umulig situation, da han har brug for at kunne skifte mere stilling om natten, men kan ikke sove hvis han ikke ligge i svøbet. Og sover dårligt når han ligger i det.
Om dagen sover han 4 lurer 1 powernap om morgen 2 lange lurer i løbet af dagen, og en powernap om aften. De 2 lange lurer sover han udenfor i barnevogn, hvor han ligger i en voksipose. Her falder han fint hen og sover godt uden svøbet..
Mit spørgsmål til dig er. Hvad skal vi gøre???
Med venlig hilsen
Gitte