Brev:
Dårlig søvn
7. december 2014
Alder:
3 mdr.
Dårlig søvn
Hej Helen
Vi har en søn på 3 mrd og den sidste stykke tid er han begyndt at vågne efter 30 min og derefter ikke vil sove igen selvom jeg kan se at han egentlig er træt. Det eneste der virker er når jeg går med ham i barnevognen. Der sover han nemt de to timer, som jeg har fået anbefalet af sundhedsplejersken. Vil dog gerne at han den ene lur (formiddag eller eftermiddag) kunne sove selv, men ved ikke hvordan jeg får ham videre i søvnen når han vågner efter de 30 min??
Ydermere er han begyndt at blive helt hysterisk inden han bliver lagt. Kan se at han er overtræt og sulten men han nægter brystet og vil IKKE ligge ned hverken på min arm, seng, barnevogn eller andet. Jeg har prøvet at tilbyde ham brystet når det første gab kommer men han vil ikke have det, også selvom at der måske er gået 2-3 timer siden han spiste sidst. Efter 10 min tid falder han dog til ro i mine arme efter sang og trøstende ord og han får mad. Nogle gange kan jeg putte ham efterfølgende men andre gange vågner han helt op igen efter han har fået mad. (der plejer jeg dog at gå en tur, også falder han hurtig i søvn)
Ville gerne at jeg kunne undgå at han bliver helt hysterisk, men har det dårligt med at putte ham uden han har fået noget at spise. samt ville ønske at han kunne sove selv længere end de 30 min.
Håber du kan komme med nogle råd, så vi kan få en god rytme startet:-)
Med venlig hilsen
Charlotte