Brev:
Søvnproblemer!
2. december 2014
Alder:
7 år
Søvnproblemer!
Kære Helen.
Vores ældste datter er nu 7 år og går i første klasse. Hun er som regel glad for at gå i skole, men det udmatter hende også meget; både alt det sociale, der skal læres - hun har MEGET svært ved, når nogle er "uretfærdige" og siger at ikke alle må være med osv. - og derudover er det jo nogle lange, udmattende dage.
Nå, men problemet er, at vi simpelthen er kommet ind i sådan en dårlig "rytme" med at falde i søvn om aftenen. Det problem har hun ikke haft før. Jeg tror, det er relateret til skoledagen og hvad den indebærer, men det kan vi jo ikke lave om, så har du nogle gode råd til, hvordan vi hjælper hende (og os!)?
Vi taler dagen igennem, godnathistorie + sange, trykmassage... INTET hjælper! Hun brokker sig ikke, ligger stille og prøver, men det sker bare ikke lige gyldigt hvor træt og udmattet hun er - flere gange kan hun næsten ikke hænge sammen, men når så hun lægger sig går der mindst en time.
Håber, du har lidt gode råd at øse ud af :)
Mange hilsener
C