Brev:
7årig dreng
4. oktober 2023
Alder:
7 år, 4 mdr.
7årig dreng
Hej Helen,
Jeg har så mange ting jeg er usikker på, og ved ikke hvor jeg skal begynde, for jeg tror der hele hænger sammen.
Han er 7 år og 4 mdr, sover 8-9 timer.
Kort beskrevet er problemstillingerne:
Dårlig søvn, svært ved at koncentrere sig, angst for at være uden os forældre, vanskelig skolestart, mange skift pga to flytninger på 3år..
Hvis jeg begynder med søvn.
Vi har netop strammet gevaldig op. Skærm kun 45min om dagen og ikke efter aftensmad. Putning kl. 19.30, læser bog og slukker lys kl. 20. Så begynder kaoset, falder ofte først i søvn kl. 21.30-22.00. Vi har købt ny madras og tyngdedyne.
Han står op og fortæller han ikke kan sove. Jo længere tid der går, jo mindre rummelig, tålmodig og pædagogiske bliver vi. Han står op 1-2 gange og kommer ud i stuen, ellers kan han stå op og ta legetøj med i seng, og så må vi ind og tage legetøjet væk igen.
Han klarer ikke og lukke ned for dagen. Hovedet er fyldt op af indtryk, og når vi prøver at bearbejde det, kommer der bare 100 nye tanker flyvende. Jeg føler uanset hvor meget tid vi bruger på ham, er det aldrig nok, han får ikke ro i sit hovede.
Det duer ikke og snakke om næste dag før sengetid eller ved putning, for så finder han en masse ting han er bange for der. Det skal ligesom tages på et andet tidspunkt.
Har du et foreslag til hvordan vi kan hjælpe ham med at få ro i hovedet?
Hilsen Lise