Brev:
Opfølgning på slut med aftenflaske
21. oktober 2014
Alder:
15 mdr.
Opfølgning på slut med aftenflaske
Kære Helen
Tak for dit svar. Vi har dog lige lidt tillægsspørgsmål.
Over hvor lang en periode skal vi trappe ned på flasken for at det giver mening for vores datter og hun kan følge med?
Du skriver at hun skal introducerer en puttebamse eller putteklud. Hun har allerede en klud (en t-shirt af mors) som hun sover med og finder trøst med. Den ligger hun allerede nu med når hun får sin flaske og får den med over i sengen hvor hun nulre den. Hun vil ingen andre klude have end mors t-shirt. Hvordan kan man introducere en bamse, som måske er lidt bedre i længden?
Du skriver at vi kan begynde at læse godnathistorie for hende nu og snakke lidt om dagen. Jeg kunne godt forstille mig at hun så bare vil sætte sig op i sengen eller stille sig op i sengen og ikke forbinde det med at skulle sove. Nogen gode råd til det?
Hun er rigtig god til at lægge sig til at sove i barnevognen om dagen og vi skal hverken gå, vugge eller synge. Hun plejer at lægge sig til at sove selv. Så det burde jo være muligt at overføre det til aftenputningen.
Hilsen forældrene