Opfølgning på slut med aftenflaske

21. oktober 2014

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Opfølgning på slut med aftenflaske

Kære Helen

Tak for dit svar. Vi har dog lige lidt tillægsspørgsmål.

Over hvor lang en periode skal vi trappe ned på flasken for at det giver mening for vores datter og hun kan følge med?

Du skriver at hun skal introducerer en puttebamse eller putteklud. Hun har allerede en klud (en t-shirt af mors) som hun sover med og finder trøst med. Den ligger hun allerede nu med når hun får sin flaske og får den med over i sengen hvor hun nulre den. Hun vil ingen andre klude have end mors t-shirt. Hvordan kan man introducere en ...

Annonce

... bamse, som måske er lidt bedre i længden?

Du skriver at vi kan begynde at læse godnathistorie for hende nu og snakke lidt om dagen. Jeg kunne godt forstille mig at hun så bare vil sætte sig op i sengen eller stille sig op i sengen og ikke forbinde det med at skulle sove. Nogen gode råd til det?

Hun er rigtig god til at lægge sig til at sove i barnevognen om dagen og vi skal hverken gå, vugge eller synge. Hun plejer at lægge sig til at sove selv. Så det burde jo være muligt at overføre det til aftenputningen.

Hilsen forældrene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Klumpfod

Når børn fødes med en fod, der er bøjet indad, hvor fodsålen peger bagud og fodryggen fremad, så kalder man det klumpfod. Der er ca. 1 ud af 1000 børn der fødes med klumpfod og ca. halvdelen af disse har misdannelsen på begge fødder.

Man ved ikke hvorfor nogle børn fødes med klumpfod, men der er en vis arvelig tilbøjelighed. Man siger at risikoen for at føde et barn med klumpfod øges med en faktor 30, hvis en søster eller bror har lidelsen.

Drenge fødes hyppigere...

Læs mere i Babylex

Klumpfod (varusfod)

I Danmark fødes ca. 1 ud af 1000 børn med klumpfod. Det svarer til ca. 60 børn årligt i Danmark. Hos ca. halvdelen er der klumpfod på begge fødder.

Klumpfod kaldes også varusfod eller talipes equinovarus. Det er en fejlstilling i en eller begge fødder. Når barnet bliver født, ser foden normal ud, men den kan ikke rettes til normal stilling. Når man ser på foden, vil hælen dreje indad, forfoden pege ind mod midten, og samtidig vil mellemfoden (svangen) være løftet. Foden...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg er meget imponeret over din indsats og dit engagement på netsundhedsplejerske.dk. Du formår at være omsorgsfuld og nærværende på skrift og du er utrolig tålmodig i dine svar til alle slags bekymrede mødre. Du udviser stor viden, erfaring og faglighed samtidig med, du respekterer den enkelte familie og moderens unikke viden om eget barn.

Dine fremragende svar bærer tydeligt præg af dit anerkendende børnesyn med fokus på det lille, kompetente barn. Jeg har haft stor glæde af dine mange svar. Tak for hjælpen!

Venlig Hilsen Mira

P.S. Tak for bogen "Du bliver en skøn mor". Jeg føler mig som en skøn mor når jeg læser i den...!