Natteputning uden brystet

2. oktober 2014

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Natteputning uden brystet

Hej Helen.

Jeg har flere spørgsmål, også vedr. Mad, men det bliver i et andet brev ;)

Jeg har en dreng på snart 8 måneder, som kun kan sove med brystet i munden ☹
Lidt baggrund, jeg er alene mor og har været det hele tiden. Vi bor i en 2 værelses lejlighed, hvor jeg har sat hans tremmeseng ved siden af min seng, og fjernet den ene side. Men han sover for det meste bare i min seng, triller nogle gange derover selv i løbet af natten ☺

Han har lige været igennem en meget lang periode med opvågninger hver time næsten, det startede da han blev 6 måneder og er først lige stoppet igen for en uge siden. Han har fået 2 tænder i den periode, lært at kravle og sidder selv, så der sker rigtig meget.

Om dagen sover han 3 lure, desværre for det meste kun 30 min, med mindre jeg går tur med ham, som jeg har gjort meget på det sidste. Kan mærke på vores aftener/nætter at den sidste og 3. Lur er SÅ vigtig, for ellers er han krop umulig og natten bliver noget lort ☹

Hvis vi har haft en god aften kommer han i seng omkring kl. 19, og bliver ammet i søvn. Han kan drille lidt nogle gange og vende sig om på maven med det samme han bliver lagt og så kan vi have lidt af en kamp, og nogle gange opgiver jeg og tager ham med ind i stuen igen og venter til han bliver træt igen.

Han vågner så 3-4 gange hver nat, og bliver her ammet i søvn igen, og det tager ...

Annonce

... aldrig mere end 5 min. Han vågner gerne en gang før midnat og 2 efter og så kl. 05, og sover så til kl. 06 hvor vi står op.

De slemme nætter vi lige har været igennem, der havde jeg nogle gange held med at kunne ligge mig tæt med ham og så sov han igen, ca. Hver 2. Gang, men det var altså os med 8-10 opvågninger pr. nat, de nætter er forhåbentlig forbi.

Jeg har prøvet mig lidt frem mht. at tage ham op og trøste ham i stedet for at give ham brystet, men han bliver helt hysterisk og laver flitsbue og skriger indtil jeg ligger ham igen.

Jeg har haft held med en aftenflaske 2 gange, 1. Gang 100ml og 2. Gang 50ml, men dvs. jeg har endelig fundet en mme han kan lide, og det er fremskridt.

Hvordan får jeg ham til at sove uden brystet, og hvordan kommer jeg væk fra det om natten os, for det hænger vel sammen? Altså alle hans opvågninger, fordi han ikke selv kan falde i søvn igen, fordi han får hjælp ved brystet.

I dagtimerne falder han os i søvn ved brystet for det meste, med mindre jeg går med ham. Da han var yngre kunne jeg stå og lulle ham i søvn i armene og havde os tit held med bare at ligge ham i barnevognen, dog kun om formiddagen.

Håber du kan hjælpe mig, så vi snart kan få noget mere søvn begge 2, for det er tydeligt at han stadig er træt når han vågner, specielt når han kun tager de der 30 min om dagen og vågner grædende.

Med venlig hilsen
Anja

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Moderkagebiopsi, moderkageprøve

En moderkagebiopsi kaldes også for Chorion Villus Samling eller CVS. Moderkageprøven laves for at undersøge for kromosomsygdomme og visse arvelige sygdomme hos fosteret.

Moderkageprøve laves, når du er mellem 11. og 16. graviditetsuge. Prøven laves normalt ved, at der stikkes en tynd kanyle ind gennem maveskindet. Det føles ofte som at få taget en blodprøve, men kanylen bevæges ofte lidt frem og tilbage, fordi man derved kan få taget en lille bid af moderkagen ud. Man scanner før...

Læs mere i Babylex

Fiskeolie og børn

Fiskeolie eller det der også hedder Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk. De er livsnødvendige for os mennesker, både for børn der skal vokse og udvikle sig og for ældre der skal "vedligeholdes". Derfor skal der være omega-3 fedtsyrer tilstede i vores kost.

Fødevarestyrelsen anbefaler, at du selv spiser og også giver dit barn fisk 2 gange om ugen som hovedmåltid. Derudover næsten hver dag som pålæg til frokost.

Det er vigtigt at variere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så lykkedes det! Efter så mange måneder, er Johan faldet i søvn i sin barnevogn, op til flere gange.

Jeg har idag vækket ham en halv time før han plejer at vågne, og nu har han sovet 45 min. formiddag (barnevogn), og ligger nu pt. og sover middagslur (indtil nu en time). Så jeg kan slet ikke få armene ned:)

Vi ser om vi kan hoppe på togene i tide, tak for hjælpen:)

Venlig hilsen
Kathrine, mor til Johan på 6 måneder