Søvnbehov på 16-17 timer ved 2 1/2 måned. Er det normalt?

17. september 2014

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Søvnbehov på 16-17 timer ved 2 1/2 måned. Er det normalt?

Kære Helen,

Min søn på 2 1/2 måned sover 17-18 timer i døgnet og er i tvivl om, om det er for meget? Vi har haft nogle udfordringer med ham, hvor han ofte får grådanfald hen på eftermiddagen og efterhånden, som jeg/vi er blevet bedre til at læse ham, har vi fundet ud af, at han faktisk allerede skal sove igen, når han har været vågen i bare én time.

Han sover typisk ca. 12 timer om natten inkl. 3-4 amninger. Så sover han ca. 1 times morgenlur og 2-3 timers frokostlur. Hen på eftermiddagen er det svært at få ham til at sove sammenhængende, der bliver det mere til ...

Annonce

... powernapping, måske 3 X 20-30min.

Både jeg og min mand kan nærmest bare få dårlig samvittighed over allerede at lægge ham til lur, når han kun har været vågen en time, men hvis vi ikke gør det, ender det i gråd. Er det normalt eller tror du at vi overstimulerer ham, når han er vågen? Når han er vågen, får han mad, frisk ble og så snakker vi en del. Han kommer på maven en gang eller to af meget kort tid ad gangen, da han ikke synes, at det er det sjoveste. Og så er det ved at være tid til lur igen.

Glæder mig til at høre fra dig :-)

Med venlig hilsen
mor til søn

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Gluten til baby

De fleste børn kan tåle gluten, og gluten kan introduceres til barnet i 4-6 måneders alderen under hensyntagen til de anbefalinger, der i øvrigt gælder om variation i kosten, når skemad gives til småbørn.

Hidtil sagde man, at spædbørn ikke måtte introduceres til gluten før efter 6 måneders alderen, men disse anbefalinger blev i 2015 lavet om, da der ikke er fundet videnskabelig dokumentation for at vente med at introducere gluten.

Gluten findes især i hvede, mens...

Læs mere i Babylex

Ymer og ylette

Sundhedsstyrelsen fraråder, at børn under 12 måneder får ymer og ylette, da proteinindholdet er for højt.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dit sidste svar. Jeg viste min mand mit brev, som du foreslog, og han blev helt ked af det da han så det. Det satte en masse samtaler i gang herhjemme, og det hele går meget bedre nu. Vi har delt tingene mere op, så det ikke kun er mig der tager mig af hus + børn, men han også begynder at komme mere på banen. Det er rigtig rart.

Du skal bare have så meget tak. Både for en super brevkasse, men også for dine små puf. :)

Kærlig hilsen
Christine, mor til to