Hjælp til at få 2½ årige til at sove

12. august 2014

Kategori:
Alder:
2 år, 6 mdr.

Hjælp til at få 2½ årige til at sove

Kære Helen

Vi skriver til dig da vi har problemer med at få vores 2½ årige datter til at sove om aftenen.

Vores problem er, at når hun har fået børstet tænder og blevet lagt i seng (uanset om det er hendes egen eller vores seng) at hun så vil op og have noget at spise. Dette kan stå på over flere timer. Hun kan være meget træt allerede kl. 18.30 men falder ofte først i søvn kl.22. Dette er noget som finder sted hver aften. Grunden til at hun kommer op er fordi hun enkelte gange har haft afførring, når hun har fået noget at spise ved 20-21 tiden. Hun har døjet med forstoppelse siden hun var 5-6 mdr. og har siden da fået movicol junior. Hun får nu 2½-2 breve dagligt. Det skal nævnes at hun aldrig har lavet, mens hun ligger ned.

Vi har forsøgt at jeg er gået en tur ved 20 tiden og min kæreste ligger vores datter uden hun får noget at spise efter aftensmaden (vi spiser ved 18 tiden), men det resultere i at hun sover vildt uroligt og dermed er meget træt om morgenen.

Selvom hun har fået mad kan hun også ligge meget urolig om natten. Hun er blevet røgen fotograferet da hun ...

Annonce

... var 1½ år hvor man kunne se at tarmen var fyldt med gammel madrester. Lægerne vil ikke pt. Røgen fotografere hende igen pga. risiko da hun allerede er blevet røgent 3 gange i alt. Hun har haft hofte dysplasi som 3-4mdr. hvor hun nu skulle være erklæret rask. Derudover har hun haft problemer med den ene nyre som er lidt større end den anden og hvor vi fortsat skal til kontrol herfor, men nyren skulle pt. Være stabil.

Hun har desværre været igennem en del både ovenstående undersøgelser, kiropraktor, alternativer og zoneterapi som vi fortsat går til for at hjælpe med hendes forstoppelse.

Vores spørgsmål er derfor om problemet med nattesøvnen kan være hendes forstoppelse, at hun ikke kender forskellen på sult og smerte eller om det er en vane som vi på en eller anden måde skal vænne hende af med igen. Vi er som forældre fortvivlede, trætte og bekymret og ønsker kun at hun snart kan komme i seng som andre børn og få den nattesøvn som hun har behov for specielt også inden hun snart skal i børnehave.

Vi glæder og meget til at høre fra dig.

Bedste hilsner
De fortvivlede forældre

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Gulsot nyfødt

Ca. 60% af alle nyfødte får en gullig farve i huden, det kaldes gulsot eller icterus/ikterus. Det opstår ofte, når barnet er 2-3 dage gammelt, og det topper, når barnet er 5 dage.

Gulsot er hos de fleste børn en ufarlig tilstand, som ikke skader barnet, og som ikke kræver behandling. Det opstår, fordi børn fødes med en del ekstra røde blodlegemer. Da barnet lå i livmoderen, var blodlegemerne med til at ilte barnets blod, men efter fødslen har lungerne overtaget denne funktion,...

Læs mere i Babylex

Fisk og børn

Det er vigtigt at børn tilbydes fisk. Gerne flere gange om ugen, det vil sige næsten hver dag til frokost og et par gange til aftensmad.

Det er vigtigt at børn tilbydes forskellige typer af fisk. De fede fisk er især laks, sild og makrel. De mere magre fisk er skrubbe, rødspætte, sej og torsk. Fisk er rige på næringsstoffer som D-vitamin, selen og omega-3-fedtsyrer, som er meget vigtige for udviklingen af barnets hjerne.

Er dit barn mellem 0-14 år, er det vigtigt,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Din bog om søvn har været os en rigtig stor hjælp.

Vores dreng er nu 16 måneder og vi har måtte erfare, at han hører til de børn der altid har haft et lille og uforudsigeligt søvnbehov. Men via din bog, har vi fundet ud af at give ham rutiner, der gør at han nu trives og udvikler sig sundt og godt.

Tak fordi du har skrevet den!

Hilsen de glade forældre