Brev:
Hjælp til at få 2½ årige til at sove
12. august 2014
Alder:
2 år, 6 mdr.
Hjælp til at få 2½ årige til at sove
Kære Helen
Vi skriver til dig da vi har problemer med at få vores 2½ årige datter til at sove om aftenen.
Vores problem er, at når hun har fået børstet tænder og blevet lagt i seng (uanset om det er hendes egen eller vores seng) at hun så vil op og have noget at spise. Dette kan stå på over flere timer. Hun kan være meget træt allerede kl. 18.30 men falder ofte først i søvn kl.22. Dette er noget som finder sted hver aften. Grunden til at hun kommer op er fordi hun enkelte gange har haft afførring, når hun har fået noget at spise ved 20-21 tiden. Hun har døjet med forstoppelse siden hun var 5-6 mdr. og har siden da fået movicol junior. Hun får nu 2½-2 breve dagligt. Det skal nævnes at hun aldrig har lavet, mens hun ligger ned.
Vi har forsøgt at jeg er gået en tur ved 20 tiden og min kæreste ligger vores datter uden hun får noget at spise efter aftensmaden (vi spiser ved 18 tiden), men det resultere i at hun sover vildt uroligt og dermed er meget træt om morgenen.
Selvom hun har fået mad kan hun også ligge meget urolig om natten. Hun er blevet røgen fotograferet da hun var 1½ år hvor man kunne se at tarmen var fyldt med gammel madrester. Lægerne vil ikke pt. Røgen fotografere hende igen pga. risiko da hun allerede er blevet røgent 3 gange i alt. Hun har haft hofte dysplasi som 3-4mdr. hvor hun nu skulle være erklæret rask. Derudover har hun haft problemer med den ene nyre som er lidt større end den anden og hvor vi fortsat skal til kontrol herfor, men nyren skulle pt. Være stabil.
Hun har desværre været igennem en del både ovenstående undersøgelser, kiropraktor, alternativer og zoneterapi som vi fortsat går til for at hjælpe med hendes forstoppelse.
Vores spørgsmål er derfor om problemet med nattesøvnen kan være hendes forstoppelse, at hun ikke kender forskellen på sult og smerte eller om det er en vane som vi på en eller anden måde skal vænne hende af med igen. Vi er som forældre fortvivlede, trætte og bekymret og ønsker kun at hun snart kan komme i seng som andre børn og få den nattesøvn som hun har behov for specielt også inden hun snart skal i børnehave.
Vi glæder og meget til at høre fra dig.
Bedste hilsner
De fortvivlede forældre