Brev:
Vil pludselig ikke sove middagslur
11. august 2014
Alder:
14 mdr.
Vil pludselig ikke sove middagslur
Hej Helen.
Som du ved går det endelig godt med aftenputningen :-) men nu vægrer min datter sig ved at sove middagslur.
Hun blev i starten af vores "forsøg" puttet kl. 11, så 11.15 og 11.30, da hun blev senere og senere træt. Men for nogle uger siden vendte det, så hun nu slet ikke er til at få til at sove til middag.
Det startede da vi skulle hjem fra sommerhus i ferien. Vi skulle køre efter hendes lur, men jeg tror al postyret med at pakke og gøre rent gjorde, hun ikke kunne falde til ro og sove - jeg prøvede at putte hende en del gange i barnevognen uden held - og 3 timer efter hendes lurtid, sagde jeg- nu kører vi - og så faldt hun i søvn i bilen på vej hjem. Siden da har hun ikke villet sove. Jeg har også prøvet at trække den til kl. 12 og 12.30, fordi jeg tænkte hun sover bedre om natten og så naturligt er træt senere til middagslur, men hun udviser ikke træthedstegn og prøver jeg at putte hende, vil hun ikke ligge ned i barnevognen. Jeg har også prøvet at hun bare må sidde op, så kan vi trille en tur og så kan jeg lægge hende, når hun bliver træt, men det vil hun heller ikke. Så den er ofte blevet 13.30 eller 14 før hun sover.
Det har jo i en del måneder endelig været så nemt at putte hende til middagslur, og jeg kunne lægge hende ud i barnevognen i stedet for konstant at måtte trille - så det er lidt paradoksalt at det nu er middagsluren, der driller.
Jeg har ventet med at skrive, da jeg tænkte, at start i vuggestuen i sidste uge måske kunne "rette op" på det igen - der gik det som det plejer, tror jeg - men hjemme i weekenden ville hun igen ikke sove.
Hvad tror du det handler om, og har du en idé til hvad jeg kunne gøre?
Med venlig hilsen
Helle