Vil pludselig ikke sove middagslur

11. august 2014

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Vil pludselig ikke sove middagslur

Hej Helen.

Som du ved går det endelig godt med aftenputningen :-) men nu vægrer min datter sig ved at sove middagslur.

Hun blev i starten af vores "forsøg" puttet kl. 11, så 11.15 og 11.30, da hun blev senere og senere træt. Men for nogle uger siden vendte det, så hun nu slet ikke er til at få til at sove til middag.

Det startede da vi skulle hjem fra sommerhus i ferien. Vi skulle køre efter hendes lur, men jeg tror al postyret med at pakke og gøre rent gjorde, hun ikke kunne falde til ro og sove - jeg prøvede at putte hende en del gange i barnevognen uden held - og 3 timer efter hendes lurtid, sagde jeg- nu kører vi - og så faldt hun i søvn i bilen på vej hjem. Siden da har hun ikke villet sove. Jeg har også prøvet at trække den til kl. 12 og 12.30, fordi jeg tænkte hun sover bedre om natten og så naturligt er træt senere til ...

Annonce

... middagslur, men hun udviser ikke træthedstegn og prøver jeg at putte hende, vil hun ikke ligge ned i barnevognen. Jeg har også prøvet at hun bare må sidde op, så kan vi trille en tur og så kan jeg lægge hende, når hun bliver træt, men det vil hun heller ikke. Så den er ofte blevet 13.30 eller 14 før hun sover.

Det har jo i en del måneder endelig været så nemt at putte hende til middagslur, og jeg kunne lægge hende ud i barnevognen i stedet for konstant at måtte trille - så det er lidt paradoksalt at det nu er middagsluren, der driller.

Jeg har ventet med at skrive, da jeg tænkte, at start i vuggestuen i sidste uge måske kunne "rette op" på det igen - der gik det som det plejer, tror jeg - men hjemme i weekenden ville hun igen ikke sove.

Hvad tror du det handler om, og har du en idé til hvad jeg kunne gøre?

Med venlig hilsen
Helle

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Forkælelse - forkælede børn

Små børn kan kun fortælle dig, at de har brug for din hjælp ved at græde. Et lille barn kan ikke på anden måde give udtryk for, at det har behov for at blive taget op, blive skiftet, få mad, blive pludret med, krammet osv.

Derfor skal du altid reagere, når det lille barn græder. Det er en skrøne, at børn udvikler deres lunger, ved at få lov til at græde. Og det er heller ikke korrekt, at man forkæler et barn ved at reagere på dets gråd, tværtimod.

Små børn kan ikke...

Læs mere i Babylex

Morgenmad og børn

Børn har brug for et solidt morgenmåltid, efter at have sovet en hel nat, og så de har energi og overskud til at lege, lære og udvikles hele dagen. Det betyder, at f.eks. en portion yoghurt ofte ikke vil være nok.

Til børn i alderen 1-2 år kan du f.eks. give:
- Havregrød, øllebrød eller anden type af grød. Gerne med lidt frisk frugt og bær.
- A38, tykmælk eller neutral letmælksyoghurt med rugbrødsdrys eller havregryn.
- Grovbrød, grovere boller f.eks....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen ...

Jeg ville bare blot meddele dig, at det går så godt i øjeblikket at jeg næsten ikke kan få armene ned..

Jeg gik jo rundt og tumlede med tanker om at min datter "kørte" på mig osv.. Men du fortalte mig at hendes humør skifter rigtig hurtigt og at lige netop hendes alder / denne såkaldt selvstændighedsfase gør at det kan være svært for både forældre og barn..

Jeg tror, at fordi jeg er blevet opmærksom på det, så tager jeg det ikke mere personligt og det gør at jeg ikke bliver ked af det mere..

Hvor er det dog dejligt at der også er nogle perioder der faktisk går godt..

Jeg er sikker på at der ligger udfordringer der ude i fremtiden som venter på os, men dem kan jeg ikke komme udenom..

Så rigtig mange tak herfra Helen..
HVOR HAVDE DU DOG RET!!!!!!!!!!!!!

Med venlig hilsen
M´s Mor