Brev:
Reaktion på indlæggelse
9. juli 2014
Alder:
13 mdr.
Reaktion på indlæggelse
Hej Helen.
Jeg skriver igen til dig angående min datters søvn. Hun er nu 13 mdr og på alle måder i fin trivsel - Hun er simpelhen så sjov, glad og sød. Hun går ikke helt endnu- men er eller fin motorisk- kravlet siden 8 mdr- står selv- tager få skridt alene- kravler op og ned af alt osv. - hun sig små ord og peger- spiser med gaffel- ja ingen bekymring der.
Hun har ALDRIG sovet særlig tungt LIGEMEGET hvad der prøvet- korte lure om dagen og MEGET afbrudt natte søvn- hun skal have hjælp til sove vider i søvnfaserne. Hun spiser ikke om natten og det ikke mit indtryk det handler om mad- heller ikke på mad punktet er der nogle problemer overhoved- elsker mad og spiser alt- og spiser som du anbefaler i den bog om mad og børn ;)
Nej problemet er "Kun" søvn- men hun er fra naturens siden udstyret med et meget lille søvnbehovet og en meget let søvn- på sin vis har vi lært at leve med det. selvom det er utrolig hårdt ret psykisk at blive afbrudt 4- 15 gange hver nat - Det skal lige nævnes at vores erfarne dagplejemor heller ikke kan få hende til at sove mere en 45min- 1 time- men hun har accepteret dette- da ikke noget virkede.
Nå men nu er det desværre sådan at hun har været meget ramt af sygdom- først en voldsom RS- virus- så en halsbetændelse- og her sidste gang en infektion i øjet som bredte sig bagtil og førte til en længere indlæggelse med ct- scanning- blodprøver konstant og pencilin direkte i blodet i 10 dage- desuden fik hun en rotavirus på børneafdelingen så hun endte med at ligge med drop i 3 dage også-
Nu vi hjemme og hun er rask igen- men men hun er jo selvfølgelig præget af hvad hun hun været igennem - og sover nu endnu mere dårligt og afbrudt hvor hun græder klynker hele tiden.
På sygehuset var jeg med hende hele tiden- var meget bevist om at hvis jeg slet ikke gik fra hende vi hun komme bedrer gennem hele forløbet.
Jeg syntes jo det naturligt hun reagerer og ved hun skal fyldes på af nærvær og tryghed, da hendes endnu dårligere søvn nok er en reaktion på hele forløbet.
Nu til mit spørgsmål- Kender du nogen der kan hjælpe os med at lære hende at sove????- på en måde der tager højde for hendes historie og det fakta at hun aldrig har kunne dette særligt godt ???
Tror vores problem er større end bøger om søvn og et svar her kan løse????
Har du hørt om søvn coast Jeanette wegge- kan du anbefale dette ???- man kan ikke "købe " dig til et personligt forløb vel ;) ????
Hun er mit 3 barn- de andre to sov langt bedrer- og tror jeg har læst alt der findes :)-samt kan sagtens aflæse hende :)
Eller er der ikke andet jeg kan gøre end kærlighed og nærvær til hun er kommet sig oven på indlæggelsen???? og så bare vender tilbage til som det var før- og så håbe på hun vokser fra det ???- hvor længe tænker du sådan en reaktion kan vare??
Mange kærlig hilsner
Fie