Brev:
Gråd i barnevogn - et spørgsmål mere
23. januar 2014
Alder:
2 mdr.
Gråd i barnevogn - et spørgsmål mere
Hej Helen
Tak for dit sidste svar. Jeg synes det går lidt fremad. Men jeg vil gerne høre hvad jeg skal gøre når situationen opstår. Altså når hun græder utrøsteligt nede i barnevognen. Du skriver jo at det er skadeligt for barnet at føle sig forladt og bare ligge og græde, og det føles også helt forkert at hun skal det. Men det er svært at undgå. Ikke mindst fordi hun er inde i en dum periode hvor hun sover meget korte lurer. Så selvom jeg timer barnevognsturen med træthed så sker det alligevel tit at hun vågner.
Skal jeg stoppe jævnligt og tale med hende? Hvor tit? Hun reagerer ikke rigtigt når jeg gør det. Så nogle gange tænker jeg også at jo mere jeg stopper i forsøg på at trøste jo længere går der inden vi er hjemme igen, så måske er det bedste bare at løbe hjem.
Jeg vil meget nødigt tage hende op fordi det ef så koldt. Men ind imellem finder jeg et hjørne med læ og gør det alligevel.
Hun falder tit til ro hvid støj som jeg har på en iPhone, men når det ikke virker så aner jeg ikke hvad jeg skal gøre.
Med venlig hilsen
Kristine