Brev:
Nyt putteritual - 15 mdr. fortsættelse
30. november 2013
Alder:
16 mdr.
Nyt putteritual - 15 mdr. fortsættelse
Kære Helen
Jeg har bare lige et par spørgsmål til dit svar på mit sidste brev som handlede om at min datter nu skal til at lære at sove i sin egen seng.
Som sagt kommer hun altid over til mig i løbet af natten når hun vågner, hvilket er rigtig hyggeligt. Men nu er jeg i tvivl om, om jeg kan blive ved med det eller om det bare vil forvirre hende, når nu hun ikke må falde i søvn der mere?
Siden dit svar har vi haft nogle rigtig svære aftener. Jeg var ellers parat til at starte med den nye putterutine inden længe. De sidste 4 dage er hun vågnet efter 1-1 1/2 time efter hun er faldet i søvn og jeg har båret hende over i seng. Hun er helt ulykkelig og grædende. Jeg kan kun få hende til at stoppe med at græde ved at tænde lyset og gå rundt med hende og det er efter at have prøvet længe inde i soveværelset. Så klynker hun dødtræt i ca 3 kvarter og så lige pludselig skifter hun fuldstændig til smil og siger Hej og giver bamsen sut og hopper rundt. Herefter går der så et par timer før hun sover og kun hvis jeg ligger mig med hende. Hvis jeg går igen vågner hun igen efter måske en halv time. Det har virkelig været nogle hårde dage. Og nu er jeg helt i tvivl om om det er et dårligt tidspunkt at starte nye putterutiner. Det vil uanset hvad blive svært og hun vil protestere og blive ked af det. Eller tror du i virkeligheden at hun har brug for at lære at sove selv så hurtigt som muligt. Eller er det måske mareridt?
Hvad synes du jeg skal gøre.
Og når vi så går i gang med den nye rutine. Hvordan skal jeg så håndtere gråden? Er så bange for hun ender med at hade sit værelse og sin seng.
Kærlig hilsen en godt træt
Morjulie!:)