Nyt putteritual - 15 mdr. fortsættelse

30. november 2013

Kategori:
Alder:
16 mdr.

Nyt putteritual - 15 mdr. fortsættelse

Kære Helen

Jeg har bare lige et par spørgsmål til dit svar på mit sidste brev som handlede om at min datter nu skal til at lære at sove i sin egen seng.

Som sagt kommer hun altid over til mig i løbet af natten når hun vågner, hvilket er rigtig hyggeligt. Men nu er jeg i tvivl om, om jeg kan blive ved med det eller om det bare vil forvirre hende, når nu hun ikke må falde i søvn der mere?

Siden dit svar har vi haft nogle rigtig svære aftener. Jeg var ellers parat til at starte med den nye putterutine inden længe. De sidste 4 dage er hun vågnet efter 1-1 1/2 time efter hun er faldet i søvn og jeg har båret hende over i seng. Hun er helt ulykkelig og grædende. Jeg kan kun få hende til at stoppe med at græde ved at tænde lyset og gå rundt med hende og det er efter at have prøvet længe inde i soveværelset. Så ...

Annonce

... klynker hun dødtræt i ca 3 kvarter og så lige pludselig skifter hun fuldstændig til smil og siger Hej og giver bamsen sut og hopper rundt. Herefter går der så et par timer før hun sover og kun hvis jeg ligger mig med hende. Hvis jeg går igen vågner hun igen efter måske en halv time. Det har virkelig været nogle hårde dage. Og nu er jeg helt i tvivl om om det er et dårligt tidspunkt at starte nye putterutiner. Det vil uanset hvad blive svært og hun vil protestere og blive ked af det. Eller tror du i virkeligheden at hun har brug for at lære at sove selv så hurtigt som muligt. Eller er det måske mareridt?

Hvad synes du jeg skal gøre.

Og når vi så går i gang med den nye rutine. Hvordan skal jeg så håndtere gråden? Er så bange for hun ender med at hade sit værelse og sin seng.

Kærlig hilsen en godt træt
Morjulie!:)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Diverse | 16 mdr.

Cyklus efter fødsel

Hej Helen Jeg har denne gang et spørgsmål, som ikke direkte vedrører mine...

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Babynest

En babynest er oprindeligt en svensk opfindelse, som efterhånden har spredt sig over hele verden. Også i Danmark er det meget populært at bruge en nest til sit barn.

En babynest kaldes også en babyrede, og den bruges til at lægge dit barn i, når du gerne vil have, at dit barn skal føle sig omsluttet og holdt, og du ikke selv kan have dit barn i armene. Det vil sige, at hver gang du lægger dit barn fra dig, fordi du f.eks. skal ordne vasketøj, lave mad, tale i telefon eller...

Læs mere i Babylex

Barnepige

Hvis du har brug for at få dit barn passet, så vælg altid en person som barnet kender og en person du har tillid til.

Det skal være en person, som kan overskue situationen og bevare roen, hvis noget uforudset skulle ske.

Generelt bør man ikke lade sit barn passe af en under 12-13 år - men det afhænger naturligt af vedkommendes modenhed. Nogle piger er meget modne i denne alder, hvor andre er for umodne til at kunne tage det ansvar, det er at passe et lille barn....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dit svar angående min datter, som græd sig selv i søvn. For første gang i lang tid havde jeg en rigtig god fornemmelse i kroppen efter at have læst dit svar. Jeg kunne mærke, at du fik sat mange af de rigtige ord på situationen.

Tak fra Sanne, mor til pige på knap 4 måneder.