Brev:
Lang putning
25. juni 2013
Alder:
2 år, 1 mdr.
Lang putning
Hej Helen
Så skriver igen angående putning. Vi er kommet videre siden sidst. Nu kan vi putte hende og gå ud af rummet efter at vi har læst godnat historie og snakket om dagen.
Når vi har gjort dette starter det hele, på en god dag tager det en halv time at få hende til at falde i søvn, men meget tit går der mellem 1 time til 1½, før hun falder i søvn.
Det der er så frustrerende, er ud over den lange tid, at hun hele tiden går ud af sin seng ind til os i stuen. Nogle gange løber hun væk fra os (der går fra hendes side leg i den) dette gør hun ca. hvert andet - til hver femte minut. vi putter hende igen, giver sut og nusseklud siger godnat og går ud.
Det er tit (næsten hver dag) at hun virker meget træt, men lige så snart hun bliver puttet, bliver hun frisk igen, pjatter og vil ikke falde til ro. Vi har fået af vide fra vuggestuen at efter hun er kommet ind og sove på stuen, har de haft samme problem og sidder med en let hånd på hende til hun sover.
Vælger vi at blive inden hos hende, som vi har afprøvet nogle gange, vil hun holdes i hånden eller have en let hån på maven.
Vi ved simpelthen ikke om vi bare skal være tålmodig, eller om der er noget vi kan gøre anderledes.
- Hun bliver puttet kl. 19.30
- Nogle gange sover hun hele natten i egen seng, men for det meste kommer hun selv ind i vores seng om natten.
Vi håber du kan hjælpe os
Med venlig hilsen
Signe