Søvn om dagen - 2½ mdr.

22. maj 2013

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Søvn om dagen - 2½ mdr.

Hej Helen.

Jeg har en datter på 2½ mdr. og vi har lidt problemer med søvnen om dagen. Den første måned var hun simpelthen så nem vi kunne ligge hende til at sove og hun kunne tage mellem 2-3 timer i et stræk.

Men her den sidste 1½ har hun ændret det til 2½ time, hvilket stadig er fint, men problemet er at vi kan tit løbe ud til barnevognen hele tiden. Hun sover på to forskellige måder:

1) Vi ligger hende ud og sove nogle gange ved at vi går en tur eller ved at vi bare stiller hende ud og hun falder hen, men efter 10 min er hun igen vågen og vi skal ud og give hende sutten eller vugge hende eller gå en lille tur. Så falder hun hen igen og vågner efter 45 min og vi skal det hele om igen. så tager hun tit det sidste ...

Annonce

... ryk i et men ikke altid.

2) Vi ligger hende ud og sove nogle gange ved at vi går en tur eller ved at vi bare stiller hende ud og hun falder hen, men efter 45 min vågner hun og vi skal ud og give sutten eller vugge hende eller gå en lille tur, så falder hun hen, men vågner igen efter 45 min.

Det skal siges at det, efterhånden, for det meste er nr. 2 metode hun vælger, men nr. 1 dukker stadig op.

Vi har puttet hende arme under dynen så hun ikke kan ligge og fægte med dem, hvilket hun gør hvis vi ikke gør det, dog er jeg træt af at skulle gøre det for hun virker til at synes det er dejligt at ligge med armene over hovedet.

Håber du kan hjælpe til hvordan hun sover i et stræk og ikke så afbrudt.

Med venlig hilsen
Stine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

Annonce

Viden om børn:

Rotavirus

Rotavirus er den hyppigste årsag til diarré og opkastninger hos spædbørn. De fleste børn smittes mens de er mellem 6-24 måneder. De får kraftige opkastninger, vandig diarré og måske feber og barnet er i risiko for at få væskemangel. Symptomerne kan vare op til 7 dage.

Tegn på væskemangel er tørst, irritation, uro, sløvhed, indsunkne øjne, tør mund og tunge, tør hud og sparsom vandladning. Hvis du ikke kan få dit barn til at drikke og du oplever et eller flere af ovenstående tegn...

Læs mere i Babylex

Stamceller

Vores krop er bygget op af celler og Stamceller er oprindelige celler, hvorfra kroppens andre celler udvikler sig. Stamceller findes i det tidlige fosteranlæg, i navlestrengsblod hos nyfødte og i knoglemarven. Man kan sige at stamceller er en umoden celle, der i princippet kan udvikle sig til en hvilken som helst celle i kroppen.

Der forskes i at kunne udnytte stamceller fra fostre, da fosterstamceller kan være et vigtigt led i at helbrede mange forskellige sygdomme.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tack før alla svar jag får från dig, tycker det är helt fantastiskt att du verkar komma ihåg vad man skriver i tidigare frågor =).

Tack før svar
Karolina, mor til tvillinger