Brev:
Søvn om dagen - 2½ mdr.
22. maj 2013
Alder:
2 mdr.
Søvn om dagen - 2½ mdr.
Hej Helen.
Jeg har en datter på 2½ mdr. og vi har lidt problemer med søvnen om dagen. Den første måned var hun simpelthen så nem vi kunne ligge hende til at sove og hun kunne tage mellem 2-3 timer i et stræk.
Men her den sidste 1½ har hun ændret det til 2½ time, hvilket stadig er fint, men problemet er at vi kan tit løbe ud til barnevognen hele tiden. Hun sover på to forskellige måder:
1) Vi ligger hende ud og sove nogle gange ved at vi går en tur eller ved at vi bare stiller hende ud og hun falder hen, men efter 10 min er hun igen vågen og vi skal ud og give hende sutten eller vugge hende eller gå en lille tur. Så falder hun hen igen og vågner efter 45 min og vi skal det hele om igen. så tager hun tit det sidste ryk i et men ikke altid.
2) Vi ligger hende ud og sove nogle gange ved at vi går en tur eller ved at vi bare stiller hende ud og hun falder hen, men efter 45 min vågner hun og vi skal ud og give sutten eller vugge hende eller gå en lille tur, så falder hun hen, men vågner igen efter 45 min.
Det skal siges at det, efterhånden, for det meste er nr. 2 metode hun vælger, men nr. 1 dukker stadig op.
Vi har puttet hende arme under dynen så hun ikke kan ligge og fægte med dem, hvilket hun gør hvis vi ikke gør det, dog er jeg træt af at skulle gøre det for hun virker til at synes det er dejligt at ligge med armene over hovedet.
Håber du kan hjælpe til hvordan hun sover i et stræk og ikke så afbrudt.
Med venlig hilsen
Stine