Baby på 3 mdr vågner når barnevogn stopper

22. maj 2013

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Baby på 3 mdr vågner når barnevogn stopper

Kære Helen,

Vores datter på 3mdr sover dårligt, og har gjort det siden hun blev født. I begyndelsen var det nok maveproblemer, mange afhøringer og mavekneb, der gjorde det, men vi kan ik helt finde ud af hvad vi skal gøre for at løse problemet.

Hun er nem nok at få til at sove, enten i vores arme eller i barnevogn, men hun vågner kort efter vi lægger hende eller bavognen stopper. Hun spiser fint, får ofte mad ved begge bryster efter hun har sovet, så leger vi og når hun er træt eller der i gået et par timer så lægger vi hende, med sut og sutteklud. Nogle gange svøbe vi hende men det gør ingen forskel.

Har du en god metode til hvordan vi kan lære hende at blive ved med at sove. Vi er ik i tvivl om at hun er træt, da hun falder hurtigt i søvn når vi putter hende. En vigtig detalje er at om natten er ...

Annonce

... det ik noget problem ved første lur om natten, hvor hun sover 4-5 timer. Derefter sover hun meget uroligt fra ved 4 tiden og vågner tit af hendes spjetten.

Jeg er i total underskud på søvn fordi jeg ik kan sove i løbet af dagen, netop fordi jeg enten skal gå med barnevognen hele hendes lur eller sidde med hende i mine arme.

Det skal måske nævnes at pga hendes kolik har vi brugt meget pilates bold og gyngevugge, hvilket vi er næsten stoppet med nu, da hendes mave er helt iorden og hun har afføring et par gange om dagen.

Håber du kan hjælpe os med en metode til at få hende til at sove, vi vil nemlig også gerne på et tidspunkt gerne opnå ik at skulle bruge 45 min på at lægge hende om aftenen fordi hun skal være i den dybesøvn før det kan lykkedes at få hende til at sove.

Glæder mig til at høre fra mig.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Gravid vitaminer

Når du er gravid, er det ekstra vigtigt at spise sund og varieret - det, du spiser og drikker under graviditeten, har betydning for dit barns udvikling i livmoderen.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at gravide tager et tilskud af folsyre, D-vitamin og jern. Desuden anbefales gravide at få tilstrækkeligt med kalk, enten gennem kosten eller som tilskud.

Folsyre: 400 mikrogram folsyre daglig fra graviditeten planlægges til og med 3 måneder henne. Dette tages i form af...

Læs mere i Babylex

Opbevaring af modermælk

Hvis du malker ud og vil gemme din mælk til senere, så bør du straks efter udmalkning hælde mælken på en engangsflaske, der lukkes og mærkes med navn, dato og evt. klokkeslæt. Umiddelbart herefter placeres mælken i køleskab eller fryser.

Holdbarhed for ny udmalket mælk:

3 døgn i køleskab ved maks. +5 C
3 måneder ved min. -18 C
Mælk, der ikke er optøet ved hjælp af varme, d.v.s. optøet i køleskab, kan holde sig 1 døgn i køleskab
Mælk, der er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Mange tak for dine mange meget gode og brugbare råd. Jeg er glad for at man kan skrive til dig. Ingen som jeg har mødt har så mange gode konkrete råd som du har og samtidig kan man altid mærke at det er med et stort hjerte. Tak! Persi