Brev:
Baby på 3 mdr vågner når barnevogn stopper
22. maj 2013
Alder:
3 mdr.
Baby på 3 mdr vågner når barnevogn stopper
Kære Helen,
Vores datter på 3mdr sover dårligt, og har gjort det siden hun blev født. I begyndelsen var det nok maveproblemer, mange afhøringer og mavekneb, der gjorde det, men vi kan ik helt finde ud af hvad vi skal gøre for at løse problemet.
Hun er nem nok at få til at sove, enten i vores arme eller i barnevogn, men hun vågner kort efter vi lægger hende eller bavognen stopper. Hun spiser fint, får ofte mad ved begge bryster efter hun har sovet, så leger vi og når hun er træt eller der i gået et par timer så lægger vi hende, med sut og sutteklud. Nogle gange svøbe vi hende men det gør ingen forskel.
Har du en god metode til hvordan vi kan lære hende at blive ved med at sove. Vi er ik i tvivl om at hun er træt, da hun falder hurtigt i søvn når vi putter hende. En vigtig detalje er at om natten er det ik noget problem ved første lur om natten, hvor hun sover 4-5 timer. Derefter sover hun meget uroligt fra ved 4 tiden og vågner tit af hendes spjetten.
Jeg er i total underskud på søvn fordi jeg ik kan sove i løbet af dagen, netop fordi jeg enten skal gå med barnevognen hele hendes lur eller sidde med hende i mine arme.
Det skal måske nævnes at pga hendes kolik har vi brugt meget pilates bold og gyngevugge, hvilket vi er næsten stoppet med nu, da hendes mave er helt iorden og hun har afføring et par gange om dagen.
Håber du kan hjælpe os med en metode til at få hende til at sove, vi vil nemlig også gerne på et tidspunkt gerne opnå ik at skulle bruge 45 min på at lægge hende om aftenen fordi hun skal være i den dybesøvn før det kan lykkedes at få hende til at sove.
Glæder mig til at høre fra mig.