Brev:
Smider alt ud af sengen om aftenen og om natten
17. april 2013
Alder:
2 år, 4 mdr.
Smider alt ud af sengen om aftenen og om natten
Hej Helen,
Vi har gennem en længere periode haft en udfordring med vores søn på 2 år og 4 måneder.
Vi har nogle gode putteritualer, som har fungeret længe. Men nu er vi stødt på det problem, at vores søn efter at være blevet puttet, kort efter smider alt ud af sin seng; det er pude, dyne, sut og bamser. Han begynder herefter at smågræde, råbe og kalde på os. Når vi så kommer ind til ham, sidder han smilende midt i sengen og sprørger efter vand.
Vi har forsøgt forskellige metoder, dog uden held. Vi har prøvet på den meget rolige måde uden at sige noget, bare give ham tingene igen og nusse godnat. Vi har forsøgt at tale med ham om det, både i situationen og om dagen. Vi har forsøgt at lade ham være i op til flere minutter grædende og råbende uden tingene i sengen. Alt sammen uden held.
Når det har stået på et par gange efter puttetid, ligger han sig til at sove.
Men problemet kan også opstå om natten eller tidligt om morgenen. Han smider igen alt ud, græder og kalder.
Jeg læser det som et behov for at få opmærksomhed.
Men hvordan giver vi ham det, samtidig med at han forstår, at hans ting skal blive i sengen.
Hilsen en far og en mor...