Brev:
Væk fra mor og far's seng
28. marts 2013
Alder:
16 mdr.
Væk fra mor og far's seng
Hej Helen :)
Først tak, for dit svar på vores sidste problem ang. søvn efter flytning :)
Nu er der så imellemtiden opstået endnu et spørgsmål, som vi håber du kan svare os på :)
Efter råd fra dig, er putningen af E. begyndt at fungere meget bedre. Der er næsten ingen gråd og hun "overgiver" sig til søvnen efter ca. 1 time fremfor efter 2,5 el. 3 som tidligere.
Vi har prøvet os lidt frem og fundet ud af at det ikke længere fungere for E. at værelset er mørklagt, så nu foregår det hele med en tændt vågelampe :)
Vores nye bekymring/ spørgsmål går nu på:
Hvordan får vi hende til atter (som hun har gjort altid siden hun var ca. 3 mdr. gammel) til at sove hele natten i sin egen seng?
E. har altid sovet på sit eget værelse, uden problemer. Hun har efter en svær periode i vores nye hus, endelig accepteret at hendes værelse er okay at falde i søvn i, men kun så længe hun må falde i søvn i fars eller mors arme.
Et sted imellem 00.00 og 03.30 vågner hun op hver nat og græder og nægter at sove videre i sin egen seng. Hun bliver meget ked af det, og falder først til ro når hun kommer ind til mor.
Herefter sover hun som en lille sten, og vågner et sted imellem kl. 6.30-7.30, hvilket jo er skønt...
Men vi savner vores nattesøvn....
Vi er naturligvis 100% indforstået med, at vi først skal have putningen til at køre uden problemer i et stk. tid, inden vi begynder at indføre og teste andre ting, men vi ønsker lidt at hører: " Hvad er næste skridt" ?
Vi er nu kommet fra : Nægter at sove, fuldstændig utrøstelig, falder i søvn i stuen i fars favn.
Til: Hygger inden sengetid på sit værelse/ i sin seng, falder i søvn uden megen gråd, dog stadig i fars favn.
Hvordan kommer vi med tiden videre herfra?
Videre til at E. igen ikke behøver at falde i søvn i fars favn, ikke behøver at have både mor og far med til putningen, ikke vågner og "kræver" at komme ind i " smørhullet" hos mor og far midt om natten for at fortsætte sin søvn?
Håber du atter kan give os ligeså brugbare fif, som vi fik til vores tidligere problemstilling :)
Med venlig hilsen
Et knap så trist forældrepar :)