Væk fra mor og far's seng

28. marts 2013

Kategori:
Alder:
16 mdr.

Væk fra mor og far's seng

Hej Helen :)

Først tak, for dit svar på vores sidste problem ang. søvn efter flytning :)

Nu er der så imellemtiden opstået endnu et spørgsmål, som vi håber du kan svare os på :)

Efter råd fra dig, er putningen af E. begyndt at fungere meget bedre. Der er næsten ingen gråd og hun "overgiver" sig til søvnen efter ca. 1 time fremfor efter 2,5 el. 3 som tidligere.
Vi har prøvet os lidt frem og fundet ud af at det ikke længere fungere for E. at værelset er mørklagt, så nu foregår det hele med en tændt vågelampe :)

Vores nye bekymring/ spørgsmål går nu på:

Hvordan får vi hende til atter (som hun har gjort altid siden hun var ca. 3 mdr. gammel) til at sove hele natten i sin egen seng?

E. har altid sovet på sit eget værelse, uden problemer. Hun har efter en svær periode i vores nye hus, endelig accepteret at hendes værelse er okay at falde i søvn i, men kun så længe hun må falde i søvn i fars eller mors arme.

Et sted imellem 00.00 og 03.30 vågner hun op hver nat og græder og nægter at sove videre i sin egen seng. Hun bliver meget ked af ...

Annonce

... det, og falder først til ro når hun kommer ind til mor.

Herefter sover hun som en lille sten, og vågner et sted imellem kl. 6.30-7.30, hvilket jo er skønt...

Men vi savner vores nattesøvn....

Vi er naturligvis 100% indforstået med, at vi først skal have putningen til at køre uden problemer i et stk. tid, inden vi begynder at indføre og teste andre ting, men vi ønsker lidt at hører: " Hvad er næste skridt" ?

Vi er nu kommet fra : Nægter at sove, fuldstændig utrøstelig, falder i søvn i stuen i fars favn.
Til: Hygger inden sengetid på sit værelse/ i sin seng, falder i søvn uden megen gråd, dog stadig i fars favn.

Hvordan kommer vi med tiden videre herfra?

Videre til at E. igen ikke behøver at falde i søvn i fars favn, ikke behøver at have både mor og far med til putningen, ikke vågner og "kræver" at komme ind i " smørhullet" hos mor og far midt om natten for at fortsætte sin søvn?

Håber du atter kan give os ligeså brugbare fif, som vi fik til vores tidligere problemstilling :)

Med venlig hilsen
Et knap så trist forældrepar :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Diverse | 16 mdr.

Cyklus efter fødsel

Hej Helen Jeg har denne gang et spørgsmål, som ikke direkte vedrører mine...

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Suttebehov

Alle nyfødte fødes med en sutterefleks, der både giver dem tryghed og mad og dermed er en livsnødvendig refleks.

Et meget fortidlig født barn kan godt mangle sutterefleks, men det vil ofte være en af de første reflekser man ser hos barnet.

Nogle børn har et stort suttebehov og her kan sundhedsplejersken anbafale at man giver barnet en sut. Andre børn bruger deres sutterefleks ved brystet og foretrækker dette fremfor en "narresut". I princippet skal det lille barn...

Læs mere i Babylex

Brystopereret

Mange kvinder bliver idag brystopereret. En brystoperation kan både være en brystreduktion, hvor man har fjernet noget af brystet og en brystimplantation, hvor man har gjort brysterne større.

Mange kvinder bekymrer sig om hvorvidt de vil kunne amme deres barn, når de er brystopererede og der er ikke andet at gøre, end at se hvad tiden bringer. Nogle kvinder vil fint kunne amme, det afhænger meget af operationsmåden. En del kvinder ammer delvist, giver altså bryst og supplerer med...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit svar. Det er rart at blive mindet om alt det positive ved børnehavestarten, det er jo det jeg skal forsøge at give videre ;-)

Tak fra Tina