Vil ikke sove i egen seng

19. marts 2013

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Vil ikke sove i egen seng

Hej Helen

Tak for en super go brevkasse.

Vi har tvillinger på 13 måneder, og de har sovet fint indtil for ca.1,5 måned siden.

De startede i dagpleje for ca.2 måneder siden og omkring 14 dage efter de var startet begyndte vores søn at vågne efter at have sovet et par timer. Og han skreg simpelthen helt hysterisk med tårerne trillende ned af kinderne. Og han klamrede sig helt til mig når jeg tog ham op. Og når han så var faldet til ro og jeg ville ligge ham i seng igen begyndte han at skrige og blive som en flitsbue med det samme han bare kom ind over sengen.

Efter at have prøvet det et par gange tog jeg ham med ind i vores seng og han faldt i søvn med det samme.

Efterfølgende har vi slet ikke kunne få ham til at sove i sin seng, vi har prøvet at give flaske i sengen og det har fungeret lidt, der faldt han i søvn men sov kun 30 min og så vågnede han igen. Men det duer ...

Annonce

... heller ikke mere. Nu falder han kun til ro og i søvn i vores seng.

Vi har også prøvet at lade ham skrige lidt, men det virker bare til at han bliver mere og mere ulykkelig. Og han rejser sig op med det samme han bliver lagt ned i seng og græder og rækker armene op og vil have at jeg tager ham op.

Det er så også kun hans mor han kan bruge, hvis jeg tager ham med ind i vores seng og han sidder sammen med sin far og jeg går ud af døren begynder han med det samme at skrige og græder rigtig meget og falder først til ro når jeg kommer tilbage.

Vi vil rigtig gerne have ham ind i sin egen seng igen, og kan du forklare hvordan det kan være han ligepludselig er blevet når han indtil da har sovet rigtig godt om natten i sin egen seng?

Håber du har nogle gode råd til hvordan vi får ham ind i seng igen og har en mulig forklaring på hvorfor han er blevet sådan at han kun kan sove hos os.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Annonce

Viden om børn:

Steriltvandspapler

Steriltvandspapler bruges som smertestillende til fødende kvinder. Det er små indsprøjtninger af helt rent vand, som man lægger ind under huden i lænden.

Det svier, når de lægges ind og der lægges i alt 4 små steriltvandspapler ind. Når de først er lagt, oplever de fleste at de har god smertelindring. Virkningen kommer af, at stikkene afleder smerteimpulser, som netop er høje i lænden, når man har veer.

Læs mere i Babylex

Kæledyr og børn

I rigtig mange børnefamilier har man en eller anden form for kæledyr, og det er ofte en hund, kat eller et andet kæledyr med pels.

Det kan være rigtig dejligt for børn at vokse op sammen med dyr, og det er lærerigt at skulle hjælpe til med at passe et dyr og sørge for,, at dyret har det godt. At skulle være med til at tage sig af et kæledyr lærer dit barn om ansvar. Det overordnede ansvar for kæledyret er dog dit. Du kan ikke regne med, at dit barn selv kan sørge for et kæledyr,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg vil bare sige tusind tak for hjælpen! Det var et wake-up-call at få dit klare svar ... Dejligt at få at vide så entydigt at tingene ikke er i orden.

Alt går meget bedre nu, vi kan nemt aktivere ham, putning går stort set problemfrit nu og aflevering i vuggestue er også meget bedre. Det har været så godt at komme ud af den dårlige vane - jeg har bare ikke tidligere tænkt på at det var vaner der skulle ændres.

Tusind tak for hjælpen - det har betydet utrolig meget for os.

Med venlig hilsen
Rikke, mor til dreng på 21 måneder