Eftermiddagslur inde på eget værelse

3. februar 2013

Kategori:
Alder:
2 år, 3 mdr.

Eftermiddagslur inde på eget værelse

Kære Helen

Jeg har længe haft behov for at skrive til dig vedr. hjælp til at kunne putte min søn på 27 måneder inde om eftermiddagen, og nu går den ikke længere.

Min søn startede med at putte inde lige da han blev 2 år, han havde lige fået ny dagplejer, og kort tid derefter begyndte den nye dagplejer at putte ham inde, og det er gået så godt i dagplejen med at sove inde om eftermiddagen. Jeg og min mand har kun kunne gøre det 3 gange, andre gange har vi måtte droppe eftermiddagsluren eller putte ham i sin barnevogn med dertil hørende gåtur. Jeg havde tænkt at hvis jeg blot gjorde ligesom om aftenen med en godnathistorie osv. så skulle det nok gå, men han rejser sig i sengen græder, beder om vand, mad, beder om at trille i barnevogn osv. og dette kan stå på i så lang tid at det til sidst slet ikke kan betale sig, at putte ham for klokken er blevet for mange.

Han er ikke stor nok til at kravle ud af sin tremmeseng endnu, men han ...

Annonce

... forsøger og hænger med det ene ben over sengekanten, og jeg tør derfor ikke lade ham være alene på værelset alt for lange af gangen, når han bliver "desperat" for at komme op. Det der altid virker er en køretur et sted hen, og må da også indrømme at han 2 gange har sovet i bilen med tæppe over sig og med flyverdragt på, men det er heller ikke optimalt at have ham sovende i bilen synes jeg.

Jeg mener selv at det er for tidligt at droppe eftermiddagsluren helt, også selvom det kun vil være i weekenden, men han sover typisk kun 10 timer om natten. Han kommer i seng omkring kl. 8.15 og står op omkring kl.6.15-6.45. Vil egentligt også gerne kunne putte ham således han sov kl.7.30 om aftenen, men der er han bare ikke klar og har alt for meget lyst til leg osv. Jeg håber du kan hjælpe mig til at starte på en frisk med putning til eftermiddagsluren inde således han får sin søvn uanset om han er hjemme eller i dagplejen.

Venlig hilsen
mig

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

11. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 4 mdr.

Trodsalderen - knap 2.5 år

Hej Helen. Vi har en datter på 2 år og 4 mdr. Der er fuld fart på hende. Hun...

6. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 5 mdr.

Særlig sensitiv? - 2 år, 5 mdr.

Kære Helen. Min datter på snart 2,5 år er i fuld udvikling. Hun er lidt...

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

Annonce

Viden om børn:

Sut

Før i tiden var det almindeligt, at børn fik en sut med det samme, når de blev født. I dag mener man, at det er hensigtsmæssigt at man venter med at give barnet en sut, til amningen er etableret.
Hvis barnet får en sut for hurtigt, så kan det gå ud over barnets lyst til at die ved brystet. Dertil kommer at sutteteknikken er forskellig alt efter om barnet dier på brystet eller sutter på en sut.

Du kan møde mange forskellige holdninger til det at bruge sut og det er vigtigt...

Læs mere i Babylex

Ammestillinger

Prøv dig frem med forskellige ammestillinger. Du kommer til at bruge mange timer på at amme og derfor er det vigtigt, at du gør dig det så behageligt som muligt.

Det er godt, hvis du kan hvile dig samtidig med at du ammer barnet og det er vigtigt, at du slapper af og ikke spænder i kroppen, hvis mælken skal løbe frit.

Sørg for god støtte til ryg og arme, når du sidder op, så du ikke får spændinger i skuldrene. Sid i en god stol, brug evt. puder i forskellige...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine tidligere svar som er virkelig brugbare.

Jeg er glad for din tilgang til barnet. Synes det kan virke meget frustrerende at der stilles store krav til de små og at der er en holdning til at man bare skal tage "kampen" med dem og dermed have sig et ulykkeligt barn. Så hvor er jeg glad for at have dig!

Med venlig hilsen
Pernille, mor til dreng på 6 måneder