Brev:
Falder sent i søvn og står tidligt op
25. januar 2013
Alder:
22 mdr.
Falder sent i søvn og står tidligt op
Kære Helen.
Jeg skriver til dig da min søn på 22 mdr sover meget lidt om natten og det er til stor frustration at han sover så lidt for vi forældre har stort set intet tid hvor vi ikke er på og bare kan trække os lidt tilbage og slappe af.
Han er den yngste af 3 børn - vi ligger dem alle til at sove kl 20 og han er den sidste der falder i søvn - oftest først kl 21 -21:30. Sover til kl 5:30 det er forskelligt hvor mange gange vi er inde hos ham om natten - nogen gange slet ikke andre gange flere gange for at give vand eller give ham sutten. Han bliver passet i dagpleje og der bliver han lagt til at sove mellem kl 12:30 og 13 hvor vi så lader ham sove til senest kl 15:30 hvor han oftest vågner af sig selv. Vi har i perioder prøvet at skære ned i hans middagslur så han kun fik en time og vi har prøvet med 1,5 time og 2 timer alle i mindst 14 dage afgangen men lige meget hjalp det han var bare endnu mere sur og gnaven om eftermiddagen og sov alligevel ikke før om aften eller sov længere om morgen- virkelig frustrerende! Når han vågner om morgen er det ikke fordi han er sulten for oftest vil han først spise morgenmad når han været vågen en times tid.
Håber virkelig der er et eller andet der kan virke på hans søvn - hvis han dog blot kunne falde i søvn lidt tidligere eller sove til kl 6:30 ville vi være glade. Vi er opmærksomme på at der skal være mørkt og stille om aften og om morgen med mørklægningsgardiner og faster rutiner / ritualer, men lige meget hjælper det!?
Håber du har et godt råd.
Tak for en god brevkasse.
Venlig hilsen
Ditte