Brev:
Søvnen driller igen
23. januar 2013
Alder:
14 mdr.
Søvnen driller igen
Hej Helen.
Vores lille pige er begyndt at vågne næsten hver nat siden slutningen af dec mdr.
Vi har været meget igennem med hendes søvn, indtil hun var 3 mdr. sov hun super godt, og derefter havde vi en periode ind til hun var 10 mdr, hvor hun vågnede op til 10 gange i løbet af en nat, det var ren mareridt, så blev vi rigtig glade da hun begyndte at sove natten igennem, vi tror at det hjælp da jeg stoppede med at amme hende om natten og at hun kom i til at sove i hendes eget værelse, men nu driller hun os igen.
Hun vågner næsten hver nat en til to gange og nogle gange tre gange, hun græder og står i hendes tremme seng, hun sover ved at vi giver hende sutten igen og putter hende, siger shhhh du skal sove nu og så går vi ud og hun sover så (det er næsten kun min mand da kan gøre dette, jeg kan bruge op til 40 min på at få hende til at sove, hun falder næsten i søvn og så kigger hun op om jeg stadig står ved trammesengen og hvis jeg begynder at gå ud så græder hun, det er så endt nogle gange med at jeg tager hende i vores seng).
Jeg ammer hende stadig om aftenen og om morgenen ca. ved 5-5:30 tiden og så sover hun videre i vores seng ind til 6:40, jeg har dog planer om at stoppe med ammning i løbet af den næste mdr.
Vores spørgsmål er om det vil hjælpe på hendes søvn ved at jeg stopper med at amme og hvad vi ellers kan gøre for at hjælpe hende med at sove igenem. (hun har 5-6 sutter i trammesengen så hun selv kan finde en og det gør hun også.
Hun falder også hurtigere i søvn når min mand putter hende. Hun falder i søvn ved siden af os i hendes værelse og når hun sover så lægger vi hende i hendes tremmeseng.
Skal jeg putte hende i trammesengen og gå ud når hun ikke rigtig vil falde i søvn og gøre alt muligt end end at sove?
Er det tid til din metode hvor man går fra hende i højest 3 minutter og så vender tilbage?
Med venlig hilsen
Alma