Tvillinger - 9 mdr.

3. januar 2013

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Tvillinger - 9 mdr.

Hey Helen.

Håber virkelig du kan hjælpe os lidt på rette vej igen inden mig og manden går fra hinanden i ren frustration, vi er begge 2 ved at blive sindsyge af bare søvnmangel og sure børn:-(

Vi har tvillinge piger på lige godt 9 måneder og en pige på 2½ år.

Tvillingerne er født 6 uger for tidligt men har hele vejen igenem klaret sig super godt og begge 2 godt med rent motorisk, men men det med at sove er et problem hver evig eneste aften/eftermiddag er det hyl og skrig fra den ene eller den anden. F falder tit i søvn ved flasken og kan lægges ned, men vågner efter ca en halv time og er vildt ked af og kan ikk finde ro igen, så kan man give hende lidt flaske igen og hun falder til ro og lægger sig igen, men fortsætter sådan hele natten med rigtig mange op vågninger, hvor hun bare skriger vildt og inderlidt, også kan man tage hende op og vugge hende lidt og så falder hun hen, men når man lægger hende vågner hun ...

Annonce

... igen kort tid efter??? og sådan fortsætter hun hele natten og jeg kan snart ikk hænge sammen mere af at blive vækket hele tiden.:-(

Vi har valgt at sætte F ind til os da hun ellers forstyrrer C om natten og man så har 2 unger der ikk gider sove..

C er lidt nemmere med det med at sove om natten, hun skal så bare ikk sove for sent på eftermiddagen, men så er hun til gengæld vildt sur hele aftenen og eftermiddagen og det er ret svært at underholde dem begge, når de bare er sure og storesøster også er der. Føler efterhånden hun bliver svigtet lidt da man hele tiden render rundt med en af de små, som bare er sure og kede hele tiden:-( tror måske det er lidt fordi de sover lidt for meget om dagen, men hvordan ændre jeg det nåh de bare er sure og uoplagte, hvis jeg holder dem vågen???

Håber du kan hjælpe os på rette vej igen, og komme med nogle gode råd:-)

Hilsen
en meget træt og brugt mor til 3 ellers så dejlige piger

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Annonce

Viden om børn:

Calcium

Calcium findes hovedsagligt i mælkeprodukter, herunder modermælk og modermælkserstatninger.

Calcium er vigtigt til opbygning af skelettet og er derfor af stor betydning for børn, der naturligt skal vokse meget. Hvis barnet ikke får calcium nok, vil der frigøres calcium fra skelettet for at opretholde koncentrationen af calcium i blodet.

Børn der ammes eller får flaske får dækket deres behov for calcium derigennem og det anbefales at børn får modermælk eller...

Læs mere i Babylex

Gravid vitaminer

Når du er gravid, er det ekstra vigtigt at spise sund og varieret - det, du spiser og drikker under graviditeten, har betydning for dit barns udvikling i livmoderen.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at gravide tager et tilskud af folsyre, D-vitamin og jern. Desuden anbefales gravide at få tilstrækkeligt med kalk, enten gennem kosten eller som tilskud.

Folsyre: 400 mikrogram folsyre daglig fra graviditeten planlægges til og med 3 måneder henne. Dette tages i form af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for dine mange professionelle og anvendelige svar. De har været os til rigtig stor gavn og hjulpet til at stå på egne ben.

Tak for denne brevkasse, som er fantastisk

Hilsen Theas mor og far