Søvn og amning

14. november 2012

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Søvn og amning

Hej Helen,

tak for dine tidligere svar, men nu har vi igen brug for din hjælp.

Vores lille pige er 13 mdr og jeg ammer hende stadig, morgen (ca kl 05/ 06) og om aften inden hun skal sove. Hun sover i hendes egen værelse og så kommer hun til morgen amning i vores seng og nogle gange sover hun videre i vores seng andre gange så står vi op og gør os klar til vuggestuen. Lige nu falder hun i søvn ved at vi har en madras liggende i hendes værelse, hvor jeg ammer hende og så tager hun sin sut og vender sig om fra mig og så sover ...

Annonce

... hun, mens andre gange så tumler hun rundt på madrasen inden hun finder ro og sover. Når hun sover så flytter jeg hende over i hendes tremmeseng.

Mine spørgsmål lyder sådan, hvornår er det bedst at stoppe med at amme og hvordan gør jeg det mest hensigtsmæsigt over for hende, men også over for mig (tænker på hvordan undgår jeg at få brystbetændelse, når jeg stopper med amning)?

Hvordan skal jeg få hende til at falde i søvn om aftenen og få hende til at sove lidt længere om morgenen uden amning?

Med venlig hilsen
Idas's mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Annonce

Viden om børn:

D-vitamin

Alle børn bør fra de er 2 uger til de er 2 år gives D-vitamin 10 mikrogram (400IE) dagligt. Det gives som dråber.

Børn med mørk hud og/eller børn som går klædt, så kroppen oftest er tildækket om sommeren (lange ærmer, lange bukser/kjoler eller tørklæder) skal fortsætte med D-vitamintilskud (400IE) hele barndommen.

Når børn er ca. 1½ år gamle, vil de kunne tygge en multivitaminpille, ofte knækket i kvarte. Indeholder vitaminpillen 10 mikrogram D-vitamin, bliver...

Læs mere i Babylex

Børnemad, færdiglavet

Færdiglavet babymos er lavet af kontrollerede råvarer og gjort holdbart ved varmebehandling. Det er intet ernæringsmæssigt i vejen med de færdiglavede børnemadsprodukter. Hjemmelavet mad er dog lige så godt.

Vær opmærksom på at færdiglavet børnemad let bliver for findelt i konsistensen og det er vigtigt at barnet stille og roligt vænnes til familiemad og også tilbydes mad, som kræver en vis tyggefunktion og som indeholder naturligt "mere bid".

Du kan finde...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen
For gud ved hvilken gang er jeg på din hjemmeside for lige at tjekke, hvordan det nu er med forkølelse og graviditet. Jeg har brugt siden så mange gange. Og hver gang har jeg fået højt kvalificerede og superpraktiske og tryghedskabende svar. Det vil jeg bare lige sige tak for.
Mvh Birgitte