Brev:
Søvn og amning
14. november 2012
Alder:
13 mdr.
Søvn og amning
Hej Helen,
tak for dine tidligere svar, men nu har vi igen brug for din hjælp.
Vores lille pige er 13 mdr og jeg ammer hende stadig, morgen (ca kl 05/ 06) og om aften inden hun skal sove. Hun sover i hendes egen værelse og så kommer hun til morgen amning i vores seng og nogle gange sover hun videre i vores seng andre gange så står vi op og gør os klar til vuggestuen. Lige nu falder hun i søvn ved at vi har en madras liggende i hendes værelse, hvor jeg ammer hende og så tager hun sin sut og vender sig om fra mig og så sover hun, mens andre gange så tumler hun rundt på madrasen inden hun finder ro og sover. Når hun sover så flytter jeg hende over i hendes tremmeseng.
Mine spørgsmål lyder sådan, hvornår er det bedst at stoppe med at amme og hvordan gør jeg det mest hensigtsmæsigt over for hende, men også over for mig (tænker på hvordan undgår jeg at få brystbetændelse, når jeg stopper med amning)?
Hvordan skal jeg få hende til at falde i søvn om aftenen og få hende til at sove lidt længere om morgenen uden amning?
Med venlig hilsen
Idas's mor