Sover uroligt

5. september 2012

Kategori:
Alder:
16 mdr.

Sover uroligt

Hej Helen.

Olivia er nu knap 16 mdr. og har jo altid sovet lidt uroligt.

Men siden hun blev ca. 9 mdr. har hun sovet fint om natten, ingen putteproblemer eller opvågninger i løbet af natten.

Men den sidste måneds tid, er der sket en kæmpe ændring.
Hun skal puttes/siddes hos af flere omgange (er dog blevet meget bedre og falder i søvn selv, hvor hun ligger og snakker lidt, i løbet af ca. 10 min.)

Men fra hun kommer i seng ml. 18.30-19.00 til vi går iseng ved 23-tiden vågner og græder hun 2-6-gange. Så får hun lidt vand og sutten og sover så lidt videre. Nogen gange er vi nødt til at have hende op og vugge hende eller sidde hos hende til hun sover igen.

Hun vågner ...

Annonce

... også 2-4 gange i løbet af natten.

Det påvirker hende jo også hele dagen at hun ikke får sovet ordenligt. Hun er glad og leger i vuggestuen, men sover også, stort set altid, kun ca. 1½ time om dagen. Og det er jo ikke nok. Hun bliver let pylret om eftermiddagen (pga. træthed mener jeg) hvilket jo ikke gør tiden sammen herhjemme så hyggelig når hun piver og bare vil være på arm og vel egentligt bare venter på at komme i seng.

Hvad pokker kan det skyldes og hvad kan vi gøre for hende.

Der er ikke sket nogen ændringer herhjemme andet end vi har fået lagt nyt gulv i stuen, og derfor ikke har haft så mange møbler i en periode, men det kan vel ikke være det??

Hilsen Charlotte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

17. maj 2024 | Diverse | 16 mdr.

Cyklus efter fødsel

Hej Helen Jeg har denne gang et spørgsmål, som ikke direkte vedrører mine...

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Bleer

Det må anbefales at bruge engangsbleer, da dette er både nemt og rart for mor og barn. Bleerne bliver bedre og bedre kvalitet og det er muligt at købe svanemærkede bleer, så man både skåner barn og miljø. Det er normalt ikke mere miljøbelastende at bruge engangsbleer, end stofbleer der skal vaskes, koges og tumbles.

Dit barn skal i starten skiftes 6-10 gange i døgnet og barnet vil ofte bruge ble til det er 2 ½ - 3 år gammelt. Efter 3 års alderen bruger mange stadig ble om...

Læs mere i Babylex

Navn - navngivning

Alle børn skal have et navn - mindst et fornavn og et efternavn. Og dit barn skal have sit navn, før det fylder 6 måneder. I kan give jeres barn et navn på to måder: Enten ved dåb i folkekirken eller ved at ansøge om navngivning via Borger.dk.

Der er i princippet ikke nogen begrænsninger på antallet af fornavne, som du må kalde dit barn. Men der er regler for, hvilke navne du kan give dit barn. Som hovedregel må du ikke vælge et navn, der kan være til ulempe for dit barn.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Allerførst så tusind tak for din fantastiske brevkasse. Jeg har fulgt den på sidelinjen i et par måneder og er meget imponerede over dine gode råd og vejledninger

Mor til Sille 7 måneder