Brev:
Sover uroligt
5. september 2012
Alder:
16 mdr.
Sover uroligt
Hej Helen.
Olivia er nu knap 16 mdr. og har jo altid sovet lidt uroligt.
Men siden hun blev ca. 9 mdr. har hun sovet fint om natten, ingen putteproblemer eller opvågninger i løbet af natten.
Men den sidste måneds tid, er der sket en kæmpe ændring.
Hun skal puttes/siddes hos af flere omgange (er dog blevet meget bedre og falder i søvn selv, hvor hun ligger og snakker lidt, i løbet af ca. 10 min.)
Men fra hun kommer i seng ml. 18.30-19.00 til vi går iseng ved 23-tiden vågner og græder hun 2-6-gange. Så får hun lidt vand og sutten og sover så lidt videre. Nogen gange er vi nødt til at have hende op og vugge hende eller sidde hos hende til hun sover igen.
Hun vågner også 2-4 gange i løbet af natten.
Det påvirker hende jo også hele dagen at hun ikke får sovet ordenligt. Hun er glad og leger i vuggestuen, men sover også, stort set altid, kun ca. 1½ time om dagen. Og det er jo ikke nok. Hun bliver let pylret om eftermiddagen (pga. træthed mener jeg) hvilket jo ikke gør tiden sammen herhjemme så hyggelig når hun piver og bare vil være på arm og vel egentligt bare venter på at komme i seng.
Hvad pokker kan det skyldes og hvad kan vi gøre for hende.
Der er ikke sket nogen ændringer herhjemme andet end vi har fået lagt nyt gulv i stuen, og derfor ikke har haft så mange møbler i en periode, men det kan vel ikke være det??
Hilsen Charlotte