Brev:
Vågner på samme tidspunkt HVER nat
8. april 2012
Alder:
2 år, 2 mdr.
Vågner på samme tidspunkt HVER nat
Hej Helen,
Tak for en god bog om søvn! Men jeg må ty hertil, da jeg ikke kan finde svar på vores dilemma :-)
Vi har en datter på 2 år og 2 måneder som de sidste 3 uger er vågnet kl 02.00 HVER nat! Hun ligger i sin tremmeseng ved siden af vores seng.
Det starter med at hun små klynker, derefter bliver det til gråd og hun skubber til mig og siger "nej mor gå ind i stuen" eller "nej mor ikke ligge der" eller hun beder mig om at tage bukser på, hvis jeg ligger i natkjole?!? Jeg siger så pænt til hende at hun skal lægge sig ned og sove og jeg godt må ligge her - det er min seng. Så starter gråden for alvor og hun bliver stik tosset. Det ender altid ud med at hun beder om at få en flaske og at hun vil ligge i mine arme. Det skal være hendes far der laver flaske ellers bliver hun også stiktosset. Vi har forsøgt alt - både den milde måde hvor vi forsigtigt prøver at få hende til at sove igen.
Vi har en idé om at det kunne være natteskræk men tror det ikke helt ...
Vi har også prøvet den "hårde" hvor vi siger i en fast tone - det er nat, vi skal sove!
Vi aner simpelthen ikke hvad vi skal stille op.
Fra hun var 3 mrd. til 18 mrd. sov hun på sit eget værelse i sin egen seng.
Så skete der et eller andet og hun blev utrolig bange for at komme i seng om aftenen og da vi ikke har noget imod samsovning tog vi hende ind til os. For 2 dage siden fik hun sin tremmeseng op igen ved siden af vores seng og vil den rigtig gerne.
Hun er ikke ørebarn, hun er ikke syg - vi er lost og ved at være trætte at at være vågne om natten:-)
Til sidst skal tilføjes at hun stadig får flaske om aftenen inden hun skal i seng. Vi har helt faste putterutiner: nattøj, flaske, børste tænder, sige godnat til stue og værelse, Taler lige et kort øjeblik om dagen hvis hun vil og så godnat uden problemer.
Hun vil ikke have grød om aftenen.
Hun er enebarn og der er ikke flere på vej.
Har du nogen gode ideer til hvad det kan være eller har du hørt om det før?
Venlig hilsen
SMO