Vågner på samme tidspunkt HVER nat

8. april 2012

Kategori:
Alder:
2 år, 2 mdr.

Vågner på samme tidspunkt HVER nat

Hej Helen,

Tak for en god bog om søvn! Men jeg må ty hertil, da jeg ikke kan finde svar på vores dilemma :-)

Vi har en datter på 2 år og 2 måneder som de sidste 3 uger er vågnet kl 02.00 HVER nat! Hun ligger i sin tremmeseng ved siden af vores seng.

Det starter med at hun små klynker, derefter bliver det til gråd og hun skubber til mig og siger "nej mor gå ind i stuen" eller "nej mor ikke ligge der" eller hun beder mig om at tage bukser på, hvis jeg ligger i natkjole?!? Jeg siger så pænt til hende at hun skal lægge sig ned og sove og jeg godt må ligge her - det er min seng. Så starter gråden for alvor og hun bliver stik tosset. Det ender altid ud med at hun beder om at få en flaske og at hun vil ligge i mine arme. Det skal være hendes far der laver flaske ellers bliver hun også stiktosset. Vi har forsøgt alt - både den milde måde hvor vi forsigtigt prøver at få hende til at sove igen.

Vi har en idé om at det kunne være natteskræk men tror det ikke helt ...

Vi har også ...

Annonce

... prøvet den "hårde" hvor vi siger i en fast tone - det er nat, vi skal sove!
Vi aner simpelthen ikke hvad vi skal stille op.

Fra hun var 3 mrd. til 18 mrd. sov hun på sit eget værelse i sin egen seng.
Så skete der et eller andet og hun blev utrolig bange for at komme i seng om aftenen og da vi ikke har noget imod samsovning tog vi hende ind til os. For 2 dage siden fik hun sin tremmeseng op igen ved siden af vores seng og vil den rigtig gerne.
Hun er ikke ørebarn, hun er ikke syg - vi er lost og ved at være trætte at at være vågne om natten:-)

Til sidst skal tilføjes at hun stadig får flaske om aftenen inden hun skal i seng. Vi har helt faste putterutiner: nattøj, flaske, børste tænder, sige godnat til stue og værelse, Taler lige et kort øjeblik om dagen hvis hun vil og så godnat uden problemer.
Hun vil ikke have grød om aftenen.

Hun er enebarn og der er ikke flere på vej.

Har du nogen gode ideer til hvad det kan være eller har du hørt om det før?

Venlig hilsen
SMO

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

11. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 4 mdr.

Trodsalderen - knap 2.5 år

Hej Helen. Vi har en datter på 2 år og 4 mdr. Der er fuld fart på hende. Hun...

6. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 5 mdr.

Særlig sensitiv? - 2 år, 5 mdr.

Kære Helen. Min datter på snart 2,5 år er i fuld udvikling. Hun er lidt...

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

Annonce

Viden om børn:

Uld til børn

En gammel tommelfingerregel lyder, at alle de måneder, som ender på "r", kan uld være en fordel - det vil sige september, oktober, november, december, januar og februar.

Uld har mange fordele:

- Det har blandt andet en rigtig god isoleringsevne, så det hjælper dit barn med at holde sig varm. Uld består af ca. 20 procent fibre og 80 procent luft, og det gør, at ulden isolerer rigtig godt.

- Det kan absorbere 30-40 procent af sin egen vægt i væske. Det...

Læs mere i Babylex

Allergi børn

Børn fødes ikke med allergi, men alle børn kan få allergi, og det er vigtigt at forebygge allergi i hverdagen.

Allergi er ofte en arvelig sygdom, som tit knytter sig til astma, høfeber, børneeksem og fødevareallergi. Hvis forældre eller søskende har allergi eller har haft behandlingskrævende allergi, så vil risikoen for, at et nyt lille barn også får allergi være større. Men selvom I ikke har allergi i familien, vil der være 5-10% risiko for, at jeres barn udvikler allergi.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det kan ikke siges for mange gange. Din bog om barnets søvn er helt fantastisk og hver gang jeg læser i den giver den mig ro i stedet for at stresse over at mit barn ikke nødvendigvis sover 16-20 timer i døgnet i en alder af 3 mdr, som man læser mange andre steder.

Hilsen mor til pige på 3 måneder