Brev:
Putning - 20 mdr.
24. februar 2012
Alder:
20 mdr.
Putning - 20 mdr.
Kære Helen
Som opfølgning på debatten i medierne de sidste par uger, har jeg endnu et spørgsmål.
Vores datter på 20 måneder har aldrig været en super sover. Hun fik lagt dræn i ørerne pga væske da hun var godt et år. Det er dog blevet bedre.
Hun har altid været rigtig god til at falde i søvn om aftenen, indtil for et par måneder siden. Vi har haft et helt fast ritual: Jeg læser 2 bøger for hende, vi synger en godnatsang. Jeg hvisker godnat og går fra hendes værelse. Normalt vil hun hurtigt falde i søvn, men de aftner hvor hun bliver ked af går vi straks ind til hende. ( Når vi kan høre at det ikke bare er små klynk). Jeg er selv meget modstander af bare at lade hende græde, og det har vi aldrig praktiseret. Det er vi helt enige om herhjemme.
Hun blev storesøster i november, og det er lidt som om at hun herefter har haft behov for lidt ekstra tryghed til at falde i søvn, hvilket hun naturligvis skal have.
Min mand har siden jan sidste år været den der har haft nattetjansen hos hende mens jeg har været gravid. Det har fungeret fint. Han har haft en madras til at ligge ved siden af hendes seng de nætter hun har været ked af det og haft behov for lidt mere nærvær. Nu er problemet så, at hun nu vil ligge på madrassen sammen med mig når hun skal sove. Hvis jeg løfter hende op i sengen efter vi har læst stritter hun imod og begynder at græde. Det er jeg lidt ked af, da jeg gerne vil at det at blive puttet skal være en god oplevelse for hende, og at hendes seng er et trygt sted. Det har aldrig tidligere været et problem at få hende op i sengen. Har du et godt råd til hvordan vi skal få denne cirkel brudt?
Med venlig hilsen
Helene