Putning - 20 mdr.

24. februar 2012

Kategori:
Alder:
20 mdr.

Putning - 20 mdr.

Kære Helen

Som opfølgning på debatten i medierne de sidste par uger, har jeg endnu et spørgsmål.

Vores datter på 20 måneder har aldrig været en super sover. Hun fik lagt dræn i ørerne pga væske da hun var godt et år. Det er dog blevet bedre.

Hun har altid været rigtig god til at falde i søvn om aftenen, indtil for et par måneder siden. Vi har haft et helt fast ritual: Jeg læser 2 bøger for hende, vi synger en godnatsang. Jeg hvisker godnat og går fra hendes værelse. Normalt vil hun hurtigt falde i søvn, men de aftner hvor hun bliver ked af går vi straks ind til hende. ( Når vi kan høre at det ikke bare er små klynk). Jeg er selv meget modstander af bare at lade hende græde, og det har vi aldrig praktiseret. Det er vi helt enige om herhjemme.

Hun blev storesøster i november, og det er lidt som om at hun ...

Annonce

... herefter har haft behov for lidt ekstra tryghed til at falde i søvn, hvilket hun naturligvis skal have.
Min mand har siden jan sidste år været den der har haft nattetjansen hos hende mens jeg har været gravid. Det har fungeret fint. Han har haft en madras til at ligge ved siden af hendes seng de nætter hun har været ked af det og haft behov for lidt mere nærvær. Nu er problemet så, at hun nu vil ligge på madrassen sammen med mig når hun skal sove. Hvis jeg løfter hende op i sengen efter vi har læst stritter hun imod og begynder at græde. Det er jeg lidt ked af, da jeg gerne vil at det at blive puttet skal være en god oplevelse for hende, og at hendes seng er et trygt sted. Det har aldrig tidligere været et problem at få hende op i sengen. Har du et godt råd til hvordan vi skal få denne cirkel brudt?

Med venlig hilsen
Helene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Tisser i sengen

Over 13 % af danske børn har problemer med at tisse i sengen. Det svarer til, at tre elever i en almindelig folkeskoleklasse oplever en forstyrret nattesøvn med vådt nattøj og sengetøj.

Man ved at de fleste sengevædere er drenge og at tilstanden ofte er arvelig. Sengevædning er primært fysiologisk betinget og skyldes enten manglende produktion af det hormon, der styrer urinproduktionen eller for lille blære i forhold til barnets alder.

Langt de fleste børn vokser...

Læs mere i Babylex

Sove ude

Helt små børn skal man være forsige med at lade sove ude i barnevogn. En tommelfingerregel er, at spædbørn ikke bør sove ude, før de har genvundet deres fødselsvægt og vægten skal være mere end 3000g.

At sove ude om sommeren er enkelt. Stil barnevognen i skyggen og hold øje med dit barns temperatur ved at mærke det i nakken. Dit barn vil nyde at stå under et træ og se vinden i bladende. Et insektnet kan yde god beskyttelse mod insekter, men brug det kun, hvis der er insekter.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Helen har på alle mulige måder været en super støtte for mig i de første fire måneder med min søn Lucas.

Camilla Martin