Brev:
Putteritual og potte træning
31. januar 2012
Alder:
2 år, 3 mdr.
Putteritual og potte træning
Hej Helen!
Jeg har en dejlig dreng på 2 år og 3 mrd.
Siden min dreng har været lille har jeg puttet ham i vores seng selvom han har sit eget værelse. Da han var baby rykket hans seng ind på vores værelse men han endte alligevel med at sove i midten af mor og far;) indtil han var 18 mrd fik han bryst og det var på den måde jeg kunne få ham til at sove om aftenen og det var også derfor at han altid sov i vores seng. Men det har ikke generet nogle af os, tværtimod vi kan godt lide at sove sammen:)
Da jeg stoppet med at give min dreng bryst var det en stor udfordring med at få ham til at falde i søvn da han altid kun har fået bryst og ikke brugt sut eller andet. Det starter med at vi læser 2-3 bøger alt mellem 19-20 og så siger vi godnat og jeg ender med at ligge ved siden af ham i vores seng til han er faldet i søvn og desværre nogen gange kan det tage op til en time i værste fald halvanden time. Men så er der nogle dage hvor der maks går 10 min. Det meget forskelligt. Det kommer an på mange ting, hvor meget han har leget i løbet af dagen og hvor længe han har sovet til middag. Han sover ca 45 min- maks 1 ,30 time til middag og det som regel ved en tolv tiden. Han sover aldrig efter to tre tiden så går det ud over natte søvnen.
Nu hvor vi bor i række hus og hans værelse er lidt langt fra vores har jeg forsat puttet ham i vores seng. Som sagt generer det os ikke han sover i vores seng det bare mega frustrerende at man skal ligge ved siden af ham især nu hvor vi har fået en lille pige som nu er 1 måned gammel. Før var det altid mig der puttet vores dreng men nu hvor jeg ammer den lille og hun skal som regel altid spise der hvor min søn skal spise er det farmand der skal putte vores dreng og han er blevet godt træt af at bruge så meget tid på det nogle dage og det kan jeg sagtens forstå for har det på samme måde. Men jeg vil ikke lad min dreng græde sig selv i søvn for det ikke hans skyld jeg har valgt at putte ham på denne måde.
Kan du give os nogle gode råd til hvordan vi kan putte ham den og bruge meget tid på det? Jeg går hjemme med dem begge og det er meget trættende, hvis man skal bruge så lang tid på det. Jeg savner også at putte ham men har ikke mulighed for det lige pt pga det tager så lang tid og vores pige skal have bryst som sagt. ved han også savner jeg putter ham han græder tit og siger han vil have jeg skal sove med ham så finder vi altid på undskyldninger og siger at jeg skal i bad osv.. og det har også været en omvæltning for ham da han før var vores lille baby og nu har han fået en lille søster men han har vænnet sig til det og han elsker hende meget højt. han passer godt på hende. Men gid jeg bare kunne putte ham og læse bøger og sige godnat og lukke døren uden at bruge tid på at ligge der.
Håber du kan hjælpe os!!
En anden ting er at vi også har vænnet ham til at der er helt stille i huset når vi putter ham da vi har erfaret at han ikke kunne sove hvis der var gæster eller fjersynet kørte i stuen men det har fungeret fint nok for os men tænker bare på længere sigt hvis man er et sted hvor der ikke er stille hvad gøre man så??
Og så har jeg også et spg vedr potte træning. Min dreng er fuld bevidst over havd man laver på toilettet da han immiterer os når vi er derude hehe. Jeg har både købt en potte et mini toilet sæde. Han har sat sig med tøj på på potten og laver tisse lyde men har prøvet at sætte ham både på potten og toilettet uden ble på men han ender med at skrige. Siden da har jeg opgivet lidt især fordi når han laver pubæ så gemmer han sig bag en dør og når man går hen til ham siger han at han er igang med at lave så vælger jeg bare at lad ham gøre det færdigt da han gemmer sig. Har du nogle råd til hvordan jeg skal gøre? for han fortæller os tit inden han skal lave at nu laver han pubæ og så "skal vi nærmest give ham ro" og det vælger vi så at gøre men det kunne være rart hvis jeg kunne lokke ham på toilettet. Og er det ikke bedst at droppe potten og hoppe direkt over på toilettet?
Håber ikke det for langt alt det jeg har skrevet er bare lidt frustreret og har så meget at se til nu med to små;)
Glæder mig til at høre fra dig
De varmeste hilsner fra
den lykkelig mor til jordens dejligste børn!!