Brev:
Ny sovevane
11. januar 2012
Alder:
2 år, 3 mdr.
Ny sovevane
Hej Helen...
Jeg skriver til dig i desperation over min fantastiske datter. Jeg er simpelthen ved at gå ud af mit gode skind, så jeg håber du kan hjælpe...
Min datter er 27 mdr og hendes mor og jeg gik fra hinanden for 8 mdr siden. Og har egentlig indtrykket af at hun er forholdsvis ok med det.. Hun er glad og tilfreds både hos far og mor. Dvs leger og laver ballade og alt det 2 årige nu skal.. Hendes mor og jeg har været enige fra start om at hun skal ha de samme rutiner begge steder.. Og min datter har altid været nem til at få til at sove. Indtil nu.. Hold da op...
Putte ritualet ser således ud begge steder.. Nattøj ca 1945, så ind i seng og der bliver læst godnat historie.. Efterfølgende har hun altid været til at ligge. Godnat kys og så var det det... Men nu er verden vendt helt på hovedet. Ingen af os må gå fra hende. Vi skal holde hende i hånden til hun sover. Og når jeg så har holdt hende i hånden imellem 15-30 min og hun stadig er vågen har jeg forsøgt at rejse mig. Så begynder hun at græde og bliver dybt ulykkelig.
Ligsom hertil aften.. Putte ritualet var som altid, og jeg holdte hende i hånden i næsten 40 min, forsøgte så at rejse mig og hun startede med at skrige og satte sig op. Jeg tog hende op og trøstede hende, og hver gang jeg bare nærmede mig sengen gik hun helt amok og skreg og skreg.. Det stod på i 2 timer, hvor jeg i trøstningen også gav hende vand og tog hende med ind i stuen i 10min ad gangen. Men stadigvæk skreg hun. Jeg er en kærlig far men må desværre indrømme at jeg havde svært ved at bevare fatningen til sidst, hvilket hun selvfølgelig kunne mærke.
Til sidst da kl blev 23, lagde jeg hende i sengen hvor hun skreg hjerteskærende. Jeg holdt hende nede, altså ikke med overgreb men så hun ikke kunne vende rundt, imens jeg strøg hende på panden og sang de sange jeg nu kan, for at berolige hende. Talte også sagte til hende om alt var ok og at jeg passede på hende. Hvilket jeg egentlig har sagt hele aftenen. Til sidst faldt hun i søvn af bar udmattelse tror jeg. Og jeg sidder her med følelsen af at være verden dårligste far. er så ked af jeg ikke kan være rolig i alle timerne. Men det er så svært. Ved slet ikke hvad det rigtige er når hun er sådan. Og jeg ved at hendes mor har samme problemer for tiden.. Om dagen er hun som sagt super glad og leger og alt det der...
Hvad skal jeg gøre Helen??
Hilsen Simones far