Brev:
Okay at blive i lift?
9. januar 2012
Alder:
4 mdr.
Okay at blive i lift?
Kære Helen,
Nu bare med et ganske hurtigt spørgsmål:
Vores datter er efterhånden en ret stor pige på 4 måneder. Hun har indtil nu sovet i sin lift stående nede i en barneseng, ved siden af min seng. Vi kan godt se at hun er ved at være lidt stor til liften (stadig pk i længden, men armene støder mod siderne når hun rækker ud) og har derfor forsøgt at lægge hende i barnesengen, ligesom hun, når hun sover ude, nu ligger i voksipose og ikke lift. Men, vi oplever at hun sover bedre om natten når hun kan puttes i liften. Hun har alle sine dage været glad for at blive svøbt og krammet, og det virker altså til at sengen ikke giver nok af denne omsluttende følelse.
Men hvor længe kan hun blive i liften? Er det godt for hende at være så "puttet" om natten? Hun er i dagtimerne en overordentligt aktiv pige.. Står meget gerne op hele tiden, triller og er glad for at ligge på maven også og har i det hele taget godt styr på kroppen.
Da vi forsøgte at tage liften væk, vågnede hun kl 4-5 (som ellers, for at ammes) og faldt ikke i søvn igen efterfølgende, men i liften kan hun som regel sove til 6.30-7 efter amning.
Vi har også talt om, om der mon findes en slags "himmel" vi kan sætte på sengen... For hun sover rigtig fint i barnevognen, der er hun jo også skærmet af.
Med venlig hilsen
D.