Okay at blive i lift?

9. januar 2012

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Okay at blive i lift?

Kære Helen,

Nu bare med et ganske hurtigt spørgsmål:

Vores datter er efterhånden en ret stor pige på 4 måneder. Hun har indtil nu sovet i sin lift stående nede i en barneseng, ved siden af min seng. Vi kan godt se at hun er ved at være lidt stor til liften (stadig pk i længden, men armene støder mod siderne når hun rækker ud) og har derfor forsøgt at lægge hende i barnesengen, ligesom hun, når hun sover ude, nu ligger i voksipose og ikke lift. Men, vi oplever at hun sover bedre om natten når hun kan puttes i liften. Hun har alle sine dage været glad for at blive svøbt og krammet, og det virker altså til at sengen ikke giver nok af denne ...

Annonce

... omsluttende følelse.

Men hvor længe kan hun blive i liften? Er det godt for hende at være så "puttet" om natten? Hun er i dagtimerne en overordentligt aktiv pige.. Står meget gerne op hele tiden, triller og er glad for at ligge på maven også og har i det hele taget godt styr på kroppen.

Da vi forsøgte at tage liften væk, vågnede hun kl 4-5 (som ellers, for at ammes) og faldt ikke i søvn igen efterfølgende, men i liften kan hun som regel sove til 6.30-7 efter amning.

Vi har også talt om, om der mon findes en slags "himmel" vi kan sætte på sengen... For hun sover rigtig fint i barnevognen, der er hun jo også skærmet af.

Med venlig hilsen
D.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Ymer og ylette

Sundhedsstyrelsen fraråder, at børn under 12 måneder får ymer og ylette, da proteinindholdet er for højt.

Læs mere i Babylex

Madras til barneseng

Der findes mange slags madrasser på markedet, og når du skal vælge en madras til dit barns seng, så vil anbefalingen ofte være, at du vælger en skummadras, en latexmadras eller alternativt en madras i et naturmateriale. Vælger du en skummadras (polyurethanskum), skal den være mindst 5 cm tyk og helst med betræk, der kan tages af og vaskes.

Det anbefales, at dit barn ligger på et fast underlag, fordi det giver barnet mulighed for at bruge og udvikle sine muskler. Samtidig sikrer...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

1000 tak for din altid varme og kærlige måde at gribe udfordringerne an på - det er helt rigtig for mig!
Jeg nyder både dine personlige svar til mig, men bestemt også de svar du giver til andre.

Tak,
Mor til pige på 15 måneder