Brev:
Vil ikke overgive sig til søvnen - 18 mdr.
5. januar 2012
Alder:
18 mdr.
Vil ikke overgive sig til søvnen - 18 mdr.
Hej Helen.
Tusind tak for alle de gode tiltag som vi kunne afprøve.
Der er imidlertid sket det at det er blevet meget værre. Han vil absolut ikke overgive sig til søvnen om aftenen. Vi har prøvet at putte ham senere og gør det stadig for at være sikker på at han er træt, men det hjælper overhovedet ikke. Vi har prøvet at spille lidt lavt radio, lade lyset være tændt i gangen, givet varm mælk, godnatgrød, ordnet vasketøj i rummet ved siden af, ladet ham hyle, brugt metoden gå-til-og-fra med få minutters mellemrum, synget sange for ham, kort sagt; vi er løbet tør for ideer.
Han begynder at græde i det sekund vi forlader soveværelset og fortsætter til vi går i seng, så falder han til ro og falder i søvn efter 15-30 min. (Han sover i vores soveværelse). Derfor har vi også forsøgt at sidde ved ham til han falder i søvn, men det tager mere end 30 min. og virker kun sjældnet.
Han har ikke øreproblemer eller feber. Han er ved at få kindtænder, men virker ikke særlig påvirket af dette og det varer vel heller ikke flere måneder?
Der er ingen problemer med at putte ham i hans barnevogn, den elsker han og lukker nærmest øjnene før han ligger ned.
Han skal starte i deltidsdagpleje på mandag og vi ville så gerne have styr på det aftenmareridt det efterhånden har udviklet sig til.
Hvad gør vi?
På forhånd tak,
Med venlig hilsen
Mor