Putteproblemer igen igen

13. december 2011

Kategori:
Alder:
2 år, 6 mdr.

Putteproblemer igen igen

Hej Helen.

Det er lang tid siden, at jeg sidst har henvendt mig til dig, men nu skriver jeg til dig igen med et tilsyneladende tilbagevendende problem - nemlig putningen.

Vi venter barn nummer to, og jeg er 20 uger henne. Derfor har jeg dette efterår været meget træt, så derfor har jeg "snydt" lidt med putningen. Lillepigen har haft perioder her i efteråret, hvor hun har været længe om at falde til ro, og da jeg bare sådan har længtes efter at komme til at sove, har jeg valgt den nemme løsning, nemlig at smide mig på en madras ved siden af hendes seng, og så faldt både hun og jeg hurtigt i søvn.

Men det bider sig selv i halen nu, da jeg endelig har en lille smule energi igen og ...

Annonce

... gerne vil arbejde lidt om aftenen, for nu vil hun jo gerne have, at jeg enten sidder ved hende eller sover derinde. Det skaber problemer. Jeg prøver at snakke med hende om det. At mor er nød til at arbejde, men at jeg passer på og elsker hende. Jeg prøver at sige, at jeg kommer og kigger til hende lige om lidt, og så går jeg frem og tilbage, men det virker ikke. Hun har meget svært ved at falde til ro og bliver meget ked af det, når jeg går. Så det ender oftest med, at jeg sidder der alligevel og holder hende i hånden.

Det skal siges, at far har travlt med at renovere huset, så vi kan blive færdige. Derfor putter jeg de fleste aftener.

Hvad gør jeg?

Med venlig hilsen
Lillepigens mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Putning af 2 børn

Hej Helen Jeg skriver til dig for at få lidt input til ny putterutine...

11. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 4 mdr.

Trodsalderen - knap 2.5 år

Hej Helen. Vi har en datter på 2 år og 4 mdr. Der er fuld fart på hende. Hun...

6. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 5 mdr.

Særlig sensitiv? - 2 år, 5 mdr.

Kære Helen. Min datter på snart 2,5 år er i fuld udvikling. Hun er lidt...

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

Annonce

Viden om børn:

Brystspænding

Brystspænding forekommer hos mange kvinder i graviditeten. Ofte er netop brystspænding meget tidligt i graviditeten, for mange kvinder, det første tegn på at de er gravide.

Brystspænding forekommer ofte også i forbindelse med at amning etableres. I begyndelsen producerer kroppen lidt ekstra mælk som vil regulere sig ind efter barnets behov, og samtidig kommer der også lidt ekstra væske i brystvævet.

Hvis brystspændingen i forbindelse med amning er meget smertefuld...

Læs mere i Babylex

Portionsstørrelse børn

Det er meget forskelligt, hvor meget det enkelte barn spiser. Nogle børn spiser meget, og andre børn spiser mindre. Der er også forskel på børns appetit, som kan svinge alt efter tidspunktet på dagen.

Børn skal have lov til at regulere deres behov for mad. Det lille barn skal have lov til at die ved brystet, når det viser behov, og børn der får flaske, skal på samme måde have lov til at selvregulere. Barnet må ikke presses til at tømme hele flasken - og omvendt - hvis barnet...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Mange tusinde tak for dit svar, jeg kan helt sikkert bruge det til noget!

Tak fra Karlas mor