Brev:
Putteproblemer igen igen
13. december 2011
Alder:
2 år, 6 mdr.
Putteproblemer igen igen
Hej Helen.
Det er lang tid siden, at jeg sidst har henvendt mig til dig, men nu skriver jeg til dig igen med et tilsyneladende tilbagevendende problem - nemlig putningen.
Vi venter barn nummer to, og jeg er 20 uger henne. Derfor har jeg dette efterår været meget træt, så derfor har jeg "snydt" lidt med putningen. Lillepigen har haft perioder her i efteråret, hvor hun har været længe om at falde til ro, og da jeg bare sådan har længtes efter at komme til at sove, har jeg valgt den nemme løsning, nemlig at smide mig på en madras ved siden af hendes seng, og så faldt både hun og jeg hurtigt i søvn.
Men det bider sig selv i halen nu, da jeg endelig har en lille smule energi igen og gerne vil arbejde lidt om aftenen, for nu vil hun jo gerne have, at jeg enten sidder ved hende eller sover derinde. Det skaber problemer. Jeg prøver at snakke med hende om det. At mor er nød til at arbejde, men at jeg passer på og elsker hende. Jeg prøver at sige, at jeg kommer og kigger til hende lige om lidt, og så går jeg frem og tilbage, men det virker ikke. Hun har meget svært ved at falde til ro og bliver meget ked af det, når jeg går. Så det ender oftest med, at jeg sidder der alligevel og holder hende i hånden.
Det skal siges, at far har travlt med at renovere huset, så vi kan blive færdige. Derfor putter jeg de fleste aftener.
Hvad gør jeg?
Med venlig hilsen
Lillepigens mor